Alweer bijna 1 maand op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu Alweer bijna 1 maand op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 1 maand op Aruba

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

27 September 2011 | Aruba, Oranjestad

Bon nochi dushi’s!

Het weekend is weer voorbij dus dat werd weer tijd voor een nieuw reisverhaal :D Want net zoals vorig weekend heb ik ook afgelopen weekend een top weekend gehad waarin ik veel heb beleefd!

Vrijdagochtend kwam ik uit de nachtdienst. De 3e en 4e nacht waren erg zwaar. Ik had weinig geslapen overdag waardoor ik ’s nachts, wanneer ik niets te doen had, steeds bijna in slaap viel :P De collega waarmee ik in de nacht zat was ook niet echt spraakzaam ofzo :P De laatste (5e) nacht ging wel beter, was iets drukker :D Nachtdiensten zijn hier ook echt anders als in Nederland.. Je begint hier met de medicijnen van 24.00 uur en 2.00 uur en met de karren bijvullen, dan ga je samen alle kamers bij langs, patiënten wisselligging geven en eventueel verschonen, dan rapporteren, dan heb je soms nog medicijnen om 2 uur die je moet geven en daarna heb je tot 4 uur niks te doen tenzij iemand belt.. dan doe je om 4 uur weer een ronde samen en geef je patiënten weer wisselligging, verschoon je patiënten en doe je controles bij iedereen.. jaaa je leest het goed: om 4 uur ’s nachts bloeddruk, temperatuur en bloedsuikers meten bij iedereen :P Niet echt patiëntvriendelijk hier :P En dan moet je nog alle mappen bij langs om die controles in te schrijven en eventueel rapportages aanvullen. Maar de nachtdiensten die ik had waren wel lekker rustig en de week vloog voorbij :D

Vrijdagmiddag had ik met mijn oude collega Fenny uit Zwolle afgesproken op Nikki beach :D Ze is hier samen met haar schoonmoeder op vakantie bij haar zwager die hier afgelopen jaar een jaar heeft stage gelopen. Fenny had wat spullen voor mij meegenomen uit Nederland die allemaal niet meer in mijn koffer pasten :P Was echt super leuk om ook weer even bekende mensen te zien :D Ben weer helemaal bijgepraat over alles wat de afgelopen maand in Nederland gebeurd is :P

Vrijdagavond ben ik samen met Michelle, Lienke en Pascal nog wezen stappen :D De rest wou allemaal niet mee omdat die zaterdag weer vroeg moesten werken. Eerst hebben we wat gedronken bij een Nederlands cafeetje en daarna zijn we naar Upstairs geweest (een Nederlandse kroeg). Dat was erg gezellig! Weer veel nieuwe mensen leren kennen, waaronder een paar die ook in het ziekenhuis werken :D

Zaterdag heb ik dan eindelijk wat meer van het eiland gezien dan alleen de zee en de strandjes :P Eerst ben ik met een aantal buren wezen zwemmen bij Palm beach en aan het eind van de middag zijn we eerst bij een paar grote rotsen geweest waar we een mooi uitzicht hadden over Aruba en daarna hebben we ‘de Hooiberg’ beklommen! Dit is de grootste berg van Aruba, van maar liefst 561 treden! :P Geloof dat hij 165 meter hoog is. Het was te merken dat ik al een paar maand niet meer gehandbald heb :P Dikke hartkloppingen… :P Word echt tijd dat ik hier weer wat meer aan m’n conditie ga doen :P Maar was echt een suuuuper gaaaf uitzicht! We konden over heel Aruba heenkijken! Zal de foto’s er zo meteen ook op zetten ;)
Daarna zijn we met z’n alleen naar een Nederlandse snackbar geweest hier in de buurt en heb ik lekker patat met een kroket gegeten, haha :D

Zaterdagavond zijn we weer wezen stappen met een grote groep mensen van het appartementencomplex hier :D In totaal waren we geloof ik met z’n zevenen :D We gingen naar een discotheek bij Palm beach (Confessions). Dat was een discotheek waar veel Arubanen waren maar ook wel een aantal Nederlanders! Echt suuuper leuke muziek hadden ze daar! De leeftijdscategorie van mensen in de discotheken verschilt hier ook heel erg. Sommige mensen nemen hier geloof ik zelfs hun opa meee als ze gaan stappen :P Een oude man van ongeveer in de 60 stond daar gewoon te dansen met 2 jonge meiden. Vorige week ook al één…. Hoe die oude lui dat hier voor elkaar krijgen, ik weet niet…. :P

Zondagochtend heb ik geskyped met m’n hele familie! :D M’n oma vierde haar verjaardag en ging met de hele familie uiteten zoals elk jaar. Helaas kon ik er niet bij zijn, wat ik natuurlijk wel erg jammer vond. Maar het was suuuper leuk om zo iedereen toch weer even te zien! M’n lieve oma voor de webcam, die stond echt verbaasd dat dat allemaal kan, echt leuk om te zien! :D

Verder ben ik zondagavond nog met Francine, Vera, Liesbeth en Pascal uiteten geweest bij het restaurant ‘Bingo’ :P Dat was ook erg lekker en gezellig :D

Ohja wat ik bijna vergeet te vertellen is dat die beesten hier erg graag bij me op bezoek komen.. Had zaterdag een salamander en een kakkerlak in m’n douche zitten :O Stappen we ’s avonds in de auto zitten er ook gewoon 2 kakkerlakken in de auto :O Echt zooooooooooooo vies. Net stond er ook alweer een salamander voor m’n deur te kijken.. Maar gelukkig heb ik een paar buurjongens die zorgen dat het hier binnen geen hele dierentuin wordt :P

Vandaag begon het harde werkleven weer :P Echt heeel apart, als je vrij bent heb je gewoon het gevoel dat je hier op vakantie bent :D Deze week heb ik 5 dagdiensten en het weekend weer vrij :D
Vrijdag moeten Elaine en ik verhuizen naar het andere appartement. Dan zullen we een maand samen in 1 appartement wonen en vanaf 30 oktober krijg ik weer een eigen appartementje.

Nou dit was weer een heel verhaal :P
Hoop jullie allemaal snel weer te zien of spreken!

Ayoooooooo!

Liefs Marissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Ik ga een jaar werken in het ziekenhuis op Aruba. Mijn woonadres voor het komende jaar: Marissa Kloese Sunshine Apartments Appartement nr. 3 Bubali 86T Noord Aruba

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 43921

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: