Alweer 6,5 maand op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu Alweer 6,5 maand op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

Alweer 6,5 maand op Aruba

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

11 Maart 2012 | Aruba, Oranjestad

Heeey lieve allemaal!

Hier eindelijk weeer een berichtje uit Aruba!
Heb de afgelopen maaand na Curaçao ook weeer veel leuke dingen op Aruba beleefd, maar moest helaas ook minder leuke dingen meemaken, want Pascal ging 25 februari weer terug naar Nederland :(
Maar voordat Pascal weg ging hebben we nog veel leuke dingen samen gedaan! Veel samen gezwommen, naar het strand geweest, filmpjes gekeken, uiteten geweest, kortom dat was nog even echt genieten!
En natuurlijk werd er deze maand ook carnaval op Aruba gevierd! Bijna ieder weekend was er in februari wel een carnavalsoptocht! Maar hier wordt heel anders als in Nederland carnaval gevierd! In Nederland heb je allemaal mooie carnavalskarren en hier gaat het meer om de carnavalsgroepen die echt suuuper mooi verkleed zijn! Elke groep heeft zijn eigen bandje op de kar spelen met zelf gemaakte carnavalsliedjes, echt suuper leuk! 11 februari zijn we ’s avonds naar de Lightningparade geweest in Oranjestad. Een carnavalsoptocht die ongeveer ’s avonds om 10 uur begon tot en met 2 uur ’s nachts. Iedereen was suuuper mooi verkleed met allemaal lichtjes op de pakken en karren! Echt leuk om te zien! 12 Februari was helaas een minder leuke dag, want toen moest er weer afscheid genomen worden. Nu ging Liesbeth naar huis :( Pascal en ik hadden ’s middags nog even lekker met haar geluncht bij de Paddock en aan het eind van de middag hebben we haar met z’n allen naar het vliegveld gebracht. Nu waren alleen ik en Pascal nog over van de groep die in september waren gekomen..
14 Februari werd ook Valentijnsdag op Aruba gevierd :D Ik ben toen samen met Pascal uiteten geweest bij het Hyatt hotel :D Was echt suuuuper leuk en romantisch haha :D
Het weekend van 18 en 19 februari was HET carnavalsweekend hier met de grootste optochten! 18 februari ben ik met Pascal lekker naar Baby beach geweest en op de terugweg hebben we in San Nicolaas nog de carnavalsoptocht gekeken. 19 februari was de grootste carnavalsoptocht in Oranjestad, die was ook echt machtig mooi! Jullie moeten maar even de foto’s bekijken die ik er van de week ook even op zal zetten ;) 20 Februari, de dag na carnaval, was hier een nationale feestdag. Iedereen is hier dan gewoon dus vrij om bij te komen van carnaval haha! :D Helaas was dit het laatste dagje dat ik samen met Pascal vrij had :( We hebben toen gezellig samen ontbeten bij het RIU hotel :D Heb echt nog noooit zo’n ontbijt gezien! En ook nog nooit zoveel gegeten ‘s morgens haha :P Was echt leuk! Daarna zijn we lekker wezen zwemmen bij Divi Phoenix en bij het RIU! :D
De rest van de week moesten Pascal en ik helaas werken overdag, maar waren ’s avonds wel lekker vrij. Zijn toen nog wezen winkelen in Palm Plaza en naar de bioscooop geweest, naar de film ‘the Vow’. Echt een suuuper mooie, maar wel zielige film! :P Donderdagavond zijn we nog uiteten geweest met z’n tweeen bij de Boekaloo en ’s avonds nog even lekker in de hangmat op het strand gelegen :D Zaterdag was het dan helaaas zoover en moest ik Pascal naar het vliegveld brengen. Nadat we zijn koffers hadden ingecheckt en samen wat hadden gedronken was het dan echt tijd om afscheid te nemen. Dat was na een paar maanden continu met elkaar samen te hebben geleefd niet makkelijk.. Met een lach en een traan hebben we afscheid genomen… :( Heb nog niet veel van die rotmomenten meeegemaakt in m’n leven… Maaar gelukkig is het maar voor een paar weekjes! Want er zijn alweer moooie vooruitzichten! Zijn eerste vliegticket naar Aruba is alweer geboekt :D 2 tot en met 20 mei komt hij weeer hier!!! :D Echt alweer suuuuuuuuuuuuper veel zin in!
En gelukkig kwamen Milou en Kiki 2 dagen nadat Pascal was vertrokken naar Aruba om mij een beetje op te vrolijken :D Heb met hun echt eeen suuuper mooooie week gehad!
Maandag had ik hun van het vliegveld gehaald en zijn toen nadat we de spullen hadden weggebracht naar mijn appartement, na Boekaloo geweest wat eten.
Dinsdag moest ik helaas eerst werken, maar Kiki en Milou hebben zich die dag eerst prima vermaakt op Eagle beach. Na het werk hebben we nog even gezwommen bij het Divi hotel. ’s Avonds zijn we uiteten geweest bij ‘de Bingo’ en hebben daarna nog even gewinkeld in Palm Plaza en een drankje gedronken bij Gusto. Woensdag was ik lekker vrij! We zijn toen ’s morgens eerst naar Oranjestad geweest winkelen en ‘s middags hebben we gezwommen bij Palm beach en een lekkere smootie gedronken bij Boekaloo. ’s Avonds hebben we zelf pannekoeken gebakken en zijn toen ’s avonds nog naar de bioscoop geweest. Donderdag moest ik helaas weer werken. Ik had toen een reanimatiecursus. Eerste hadden we een gedeelte praktijk en toen nog een theorietoets. Was wel een leuk dagje, heb ook leren reanimeren op kinderen en baby’s! Na het werk hebben Milou, Kiki en ik weer even gezwommen bij het Divi hotel. ’s Avonds hebben we heerlijk pizza gegeten bij Casa tua! Vrijdag had ik avonddienst. We hebben toen ‘s morgens eerst de Hooiberg beklommen, daarna zijn we naar de vuurtoren geweest, California Lighthouse! Daar was ik zelf ook nog nooit geweest, alleen nog maar bij langs gereden :D Vervolgens hebben we nog even lekker gezwommen bij Arashi beach. ’s Avonds moest ik helaas weer werken. Na het werk zijn we nog even wezen stappen bij Gusto, was echt weer eens super gezellig! Het weekend was ik lekker vrij! Zaterdag zijn we naar Baby beach geweest en ’s avonds hebben we gegeten bij Cilo! Was wel leuk want Intwine speelde daar live! :D ’s Avonds zijn we weer wezen stappen, eerst naar Senor Frogs en toen naar Gusto :D
Zondag hadden we 2 quads gehuurd! Dat was echt machtig mooooi! We hebben de hele noordkust offroad gereden! We zijn eerst langs Alto Vista geweest, toen naar de Goldmine, toen naar Natural bridge en vervolgens nog naar het Arikokpark :D Daar zijn we nog in de grotten wezen kijken :D Toen we alles hadden gezien zijn we vol gas offroad terug gereden :D Dat was echt suuuuper! :D Ga ik zeker nog vaker doen een quad huren!! :D Op terugweg zijn we nog even gestopt bij Malmok, ook een strandje. Nadat we de quads hadden ingeleverd hebben we nog even een frisse duik in het zwembad genomen. ’s Avonds wouden we naar de Boekaloo gaan maar daar was het helaas al vol, dus toen zijn we maar na Moomba geweest uiteten :D Was ook leuk, lekker op het strand! :D ’s Avonds was het natuurlijk weer tijd om te stappen bij Moomba! :D Was echt suuper gezellig, zijn daarna zelfs nog naar 080 geweest! :D Maandagmorgen zijn we eerst langs een computerwinkel gegaan aangezien m’n internet het steeds niet deed. We moesten de laptop naar een winkel in Dakota brengen om te kijken wat er aan de hand was. Dat kwam goed uit want we moesten toch naar de Pricemarkt, die zat er naast :D ’s Middags zijn we nog weer even wezen zwemmen bij Divi en hebben we geluncht bij de Boekaloo. Maandagavond vlogen Milou en Kiki helaas alweer terug. Toen begon het normale leven helaas weer voor mij. Was wel even wennen na zoveel maand samen te hebben gewoond en dan nu echt alleen! Maar gelukkig ben ik nu al beetje weer gewend. Zijn wel weer leuke nieuwe mensen bij komen wonen! En over een paaar weekjes komt natuurlijk m’n mama al weer met Maris, Ginie en Anita :D Echt suuuper veel zin in! Hun gaan 2 mei weer weg en dan is Pascal er dus alweeer :D En dan komt Pascal in juli terug en blijft hij de hele zomervakantie en gaan we in derde week van augustus ongeveer samen weer terug naar Nederland! :D Heb dus nog genoeg leuke vooruitzichten! :D En tot die tijd is er gelukkig nog skype :D
Nou ik ga nu maar weer eens, want er moet zo weer gewerkt worden :P

Hoop jullie allemaal snel weer te spreken!

Ayooooo

Liefs Marissa

  • 11 Maart 2012 - 18:46

    Pascal:

    Hoi schat, wat weer een leuk verhaal en het is nog maar een paar weken dan krijg je een maand lang visite. Probeer zoveel mogelijk te genieten van deze periode want het leven in Nederland is even weer een omschakeling.
    Kus van mij
    tot snel

  • 25 Maart 2012 - 15:51

    Anne:

    Hey!
    Ik kwam zo bij toeval op je reisverslag en wat leuk om te lezen!!
    Het lijkt me zelf ook zo leuk om er even tussen uit te gaan en voor een periode te werken/leven op Aruba..
    Ik vroeg me af hoe je dat allemaal geregeld heb? ik vind het nog best ingewikkeld allemaal.. en het lijkt me zo eng.. je kent niemand daar.. haha naja.. maare ik ben nu bijna afgestudeerd en het allemaal een beetje aan het uitzoeken nu.. heb je nog tips voor me? bedankt alvast! groetjes Anne

  • 08 April 2012 - 23:11

    Marissa:

    Heey Anne :D
    Bedankt voor je berichtje!
    Maar welke Anne ben jij eigenlijk? Ken er meer als 1 namelijk hihi :$
    Maar is suuuper leuk en zeker aan te raden om een periode te gaan werken en wonen op aruba!
    Ik had gewoon een open sollicitatiebrief naar het ziekenhuis op Aruba gestuurd, en toen werd ik door hun benaderd voor sollicitatiegesprek en zo is het eigenlijk begonnen.. Hun vertellen je wel wat je allemaal moet regelen, valt opzich best mee ;) Maar als je wilt solliciteren op Aruba in het ziekenhuis kan ik je zo een e-mailadres geven van degene die alles regelt. Ze zoeken nog genoeg mensen hier dus :D Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel ;) xx

  • 30 April 2012 - 07:55

    Monique:

    Hey Marissa,

    hoor en zie dat je het erg naar je zin hebt! FIJN!!!!
    Hoop dat je lekker hebt genoten met je mam deze week!!!
    Bij deze willen we jou van HARTE FELICITEREN met je verjaardag. Wens je een hele fijne dag toe en geniet ze!!!!!!

    liefs Monique , Bert , Julian ,Sanne en Jesse.

  • 30 April 2012 - 11:36

    Ab En Gonda:

    Als van ouds weer een leuk verslag.
    via skype ben je vaak niet te bereiken, daarom maar via deze weg.
    Van ons beiden van harte gefeliciteerd
    en nog vele gezonde jaren.
    Veel plezier nog en de groeten aan je moeder en de vriendinnen.
    Tot ziens.

  • 07 Mei 2012 - 07:28

    Marissa Kloese:

    Tante Monique bedankt voor je felicitatie! :D Heb het zeeeker heeel erg leuk gehad met mama! :D Dikke kus aan Julian, Sanne en Jesse!

    Oom Ab en tante Gonda ook bedankt voor jullie felicitatie! :D Hebben jullie mijn e-mailtje nog gehad?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Ik ga een jaar werken in het ziekenhuis op Aruba. Mijn woonadres voor het komende jaar: Marissa Kloese Sunshine Apartments Appartement nr. 3 Bubali 86T Noord Aruba

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1252
Totaal aantal bezoekers 43917

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: