Al meer dan 8 maanden op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu Al meer dan 8 maanden op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

Al meer dan 8 maanden op Aruba!

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

07 Mei 2012 | Aruba, Oranjestad

Hallo allemaal! :D

Hier eindelijk weer even een verhaaltje vanuit Aruba!
Sorry dat jullie daar zo lang op moeten hebben wachten!
In mijn laatste reisverslag vertelde ik dat Pascal terug naar Nederland was en Milou en Kiki op bezoek waren geweest. De eerste weken daarna waren niet makkelijk om weer alleen te zijn, maar langzamerhand begon het alleen zijn weer een beetje te wennen en keek ik vooral uit naar het bezoek van mama, Ginie, Marissa en Anita 21 april en natuurlijk naaar 1 mei want dan kwam Pascal weeer terug :D
Op het werk gaat alles nog steeeds goed en heb ik het nog steeds erg naar mijn zin. De afgelopen 2 maanden heb ik ook weer veel meegemaakt en geleerd, zoals mijn eerste reanimatie. Dat was best heftig, maar wel veeel van geleerd. Ook heb ik mijn eerste functioneringsgesprek gehad, waar ik eerst best tegenop zag, maar wat achteraf reuze meeviel. M’n leidinggevende was zeer tevreden over mij! Er was dus niks om mij druk over te maken :)

21 April was het dan eindelijk zover en mocht ik mama, Ginie, Marissa en Anita op gaan halen van het vliegveld :D Echt suuuper om hen weeer te zien na zo’n lange tijd! Is altijd echt een moment van ‘kippevel’ om in de aankomsthal op het vliegveld te staan wachten op vrienden/ familie :D In tegenstelling tot de vertrekhal, waar ik altijd echt een rotgevoel heb :P Daar ga ik dus liever niet naar toe :P
Samen met mama, Ginie, Marissa en Anita verbleef ik in het Divi Phoenix hotel :D We hadden echt een suuuper luxe kamer met 2 verdiepingen, grote keuken, 2 slaapkamers met een kingsize bed en maar liefst 2 badkamers met een douche en een bubbelbad! :D Dit keeer had ik ook eindelijk voor het eerst anderhalve week ECHT vakantie!! :D Echt heeerlijk! :D Was echt een topvakantie waaarin we heel veeel leuke dingen maar ook bizarre dingen hebben beleefd! :P Nadat we onze spullen de eerste dag hadden uitgepakt zijn we nog even een broodje wezen eten bij Bukaloe. ’s Avonds waren mama, Ginie, Marissa en Anita kapot van de lange reis, en ik van het vele werken van de afgelopen weken dus lagen we s’ avonds al lekker op tijd op bed. De tweede dag hebben we heerlijk genoten van het strand bij Divi en beleefden meteen al een bizar avontuur. We hadden met z’n allen een ‘pot’ gemaakt die mama bewaaarde. Toen we smiddags echter na het strand wilden gaan, wilden we niet al het geld mee hebben, dus hadden we maar besloten dat mama het grootste gedeelte van het geld thuis liet in een zijvakje in haar tas. Aangezien we al 100 keer boven de kluis en de koffer open en dicht hadden gedaan, waren we er een beetje flauw van, en dachten we dat we het tasje wel in de keukenla even konden laten liggen, we gingen toch maar even naar het strand. Toen we terug kwamen en s’avonds uiteten wilden gaan naar Moomba kon mama echter nergens haar tasje weer vinden. Echt in alle kastjes, laadjes en hoeken hebben we gezocht, maar nergens lag de tas. We besloten om het te melden bij de receptie, maar hadden toen nog niet door dat er ook nog iets in de tas zat. Toen we bij Moomba gegeten hadden en wilden betalen zag ik echter dat er maar 60 dollar in de portemonnee zat terwijl we veel meer geld in de pot hadden! Toen beseften we ineens weer dat we het geld in het tasje hadden gedaan, omdat we dit niet allemaal mee wilden hebben naar het strand. Direct gingen we weer terug naar het hotel om te melden dat we wisten waarom ze het tasje gejat hadden, omdat er nog 230 dollar in zat!! De tweede avond hadden we dus de politie al bij ons op de hotelkamer :P Dezelfde man als die de vorige keeer bij de auto-inbraak van mama en papa’s huurauto op Aruba langs kwam :P Ook de derde dag gingen we lekker naar het strand genieten van de zon, zee en het moooie strand! ’s Smiddags kwam de manager van het hotel langs om nog eens het hele verhaal te horen van de verdwenen tas. Al gauw kregen we te horen dat er niemand op onze hotelkamer was geweest tussen 12 en 4 (het tijdstip dat de tas verdwenen was), dit hadden ze gecheckt, wat natuurlijk heeeeeeeel vreemd was want onze tas was niet zomaaar verdwenen. We baalden hier natuurlijk flink van, maar besloten ons er maar bij neer te leggen, want die tas met dat geld zouden we toch nooit terug krijgen...
De derde avond waren we s’avonds naar Palm Plaza wezen winkelen. De vierde dag gingen we ’s morgens winkelen in Oranjestad en hebben s’ middags weer lekker genoten van het strand. ’s Avonds zijn we uiteten geweest bij ‘de Bingo’, wat iedereen weer erg lekker vond. De vijfde dag was weer een relaxt dagje strand en ‘s avonds zijn we uiteten geweest bij de Bukaloe :D Die avond werd er ook salsales gegeven bij Bukaloe, dat was echt lachenn, we hebben met veel lol toegekeken hoe een vrouw uit Signapore op haar lakschoentjes salsa danste :P Donderdag gingen we op de katamaran. Dat was echt suuuuuuuuuper! Om 1 uur werden we ‘s middags met een privé bootje opgehaald voor bij het hotel die ons afzette bij de katamaran. In totaal maakten we 3 tussenstops waar we mochten zwemmen, snorkelen of aan een touw zwaaien en van de boot springen, dat was echt suuper tof! :D Op de eerste plek waar we stopten om te snorkelden lag een mega groot wrakschip :D Dat was echt gaaf om te zien! Ook hebben we veeel mooie gekleurde vissen gezien :D Vrijdag hadden we een jeep gehuurd en heb ik mama, Ginie, Maris en Anita de andere kant van het eiland laten zien; het Alto Vista kerkje, de Goldmine, de Natural bridge en het Arikokpark. Daarna hebben we nog lekker een duik genomen in de zee bij Baby Beach want wat was het weer heet. ’s Avonds zijn Maris en ik wezen stappen :D Dat was erg gezellig :D We kwamen nog 2 andere meiden tegen uit Klazienaveen en Nieuw-Schoonebeek, samen met hun zijn we zo’n beetje alle kroegen bij langs geweest :D Zaterdag was dan ook een brakke dag weer op het strand :D Ook hadden we vast wat boodschappen gedaan voor mijn verjaardag :D ’s Avonds zijn we met z’n allen nog even weer wezen kijken bij de souvenirskraampjes en winkeltjes en daarna hebben we een borrel gekdronken bij Senor Frogs :D Zondag was weer een lekker dagje relaxen op het strand. Aangezien mama en Ginie ‘s avonds uiteten gingen met z’n tweeën, nog voor mama’s verjaardag, zijn Maris, Anita en ik naar de Mac geweeest :D Zondagnacht was koninginnenacht en dat moest natuurlijk ook op Arubaa gevierd worden! Samen met Maris, Anita en Simone ben ik naar Moomba en 080 geweest :D Allemaal in het oranje gekleed en geschminkt :D Was echt suuuper leuk! Om 12 uuur werd er nog met de dj voor mij gezongen, echt leukk! :D Een suuuper begin van mijn verjaardag dus :D Toen we ‘s nachts thuis kwamen heb ik nog even geskyped met Pascal en zijn ouders voor mijn verjaaardag :D Die ochtend kwam mama aan met allemaal kaaartjes en cadeautjes van familie en vrienden uit Nederland, echt suuuper! Allemaal nog heeeel erg bedankt vooor de lieve en leuke kaartjes, cadeautjes en berichtjes!! Ook had ik nog even geskyped met papa en natuurlijk moest er gebak gegeten worden :D ’s Middags hebben we lekker op het strand gelegen en ‘s avonds hield ik een American barbecue party, ook voor mijn vrienden van hier :D Heb dus echt een top verjaardag gehad! :D Dinsdag 1 mei was het dan eindelijk zooover dat mijn lieverd weeeer naar Arubaaaa kwam!! :D :D Dat was ook echt zoooon bijzonder moment op het vliegveld…! Echt zoo vreeemd en suuuuuuuuuuper leuk om elkaaar weer te zien na zo’n lange tijd! Eindelijk elkaaar weer echt kunnen zien en vasthouden in plaats van dat skypen de hele tijd :P Echt heeeeeeeeeeerlijk! Dat was het wachten zeker wel de moeite waard!! :D Wat wel minder was, was dat dit het laatste dagje met mama, Ginie, Marissa en Anita was :( Die vertrokken woensdag alweer naar Nederland :( Pascal en ik hebben het laatste nachtje nog samen bij hun in het hotel geslapen. Woensdagochtend moesten alle spullen weer gepakt worden en worden verhuisd naar mijn appartement. Wat nog best veeel werk was :P Zo’n beeetje al mijn spullen lagen inmiddels in het hotel :P Dat was dus nog een hele klus! Daarna hebben we nog lekker genoten van het strand en om half 7 was het helaas tijd om afscheid te nemen van mama, Ginie, Marissa en Anita :( Ook dat was weeer geen makkelijk afscheid :( Maar gelukkig zie ik hen over 3,5 maaand alweer in Nederland, en is Pascal hier nu nog bij mij tot en met 20 mei! :D Heb afgelopen weeek alweer 2 dagen gewerkt en was het weekend lekker vrij :D Ben zaterdagavond met Pascal naar de bios geweeest en vandaag was eindelijk weeeer een dagje samen strand zoals vanouds :D Zit nu in de nachtdienst, 4 nachten en heb daaarna weeer een dikke week vakantie totdat Pascal naar huis gaat. De komende 2 weken worden dus nog echt genieten samen! Daarna zal ik het weer 6 weken alleen moeten doen en komt Pascal in juli terug en gaan we in augustus samen terug naar Nederland!

Nou dit was weeeer een heeeel verhaal.

Hoop jullie allemaal snel weer te zien en te spreken!

Heeel veeel liefs uit Arubaaa!
Marissa

  • 08 Mei 2012 - 13:29

    Leuke Fotos :

    mooi verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Ik ga een jaar werken in het ziekenhuis op Aruba. Mijn woonadres voor het komende jaar: Marissa Kloese Sunshine Apartments Appartement nr. 3 Bubali 86T Noord Aruba

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 43927

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: