Aangekomen op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu Aangekomen op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

Aangekomen op Aruba

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

31 Augustus 2011 | Aruba, Oranjestad

Hallo allemaal!

Hier dan eindelijk mijn eerste reisverslag.
Gisteren (30 augustus) was dan eindelijk de dag aangebroken dat ik naar Aruba vertrok. De dagen hiervoor waren allemaal echt raar en best heftig om afscheid te nemen van iedereen. Zaterdagavond heb ik een leuk afscheidsfeestje gehad met mijn vriendinnen en zondag met familie, kennissen en vrienden. Ik heb echt suuper veel leuke cadeautjes gekregen. Iedereen nog bedankt daarvoor!
Gisteren brachten mijn ouders mij naar Schiphol. Vlak voor de incheckbalie zag ik Elaine, mijn reisgenootje lopen. We herkenden elkaar meteen, ondanks we elkaar nog nooit eerder in het echt hadden ontmoet :P Elaine en ik hadden afgesproken samen in te checken zodat we in het vliegtuig gezellig naast elkaar konden zitten.
Bij de incheckbalie aangekomen waren onze koffers natuurlijk te zwaaar :P we mochten maar 23 kilo meenemen voor een heel jaar :O Elaine en ik moesten allebei 100 euro bij betalen voor maar 5 kilo te zwaar :S Ik baalde enorm aangezien dit nergens op internet stond vermeld, en ik voor dat bedrag ook nog 32 kilo extra mee had mogen nemen :S Als ik dat geweten had had ik natuurlijk nog een extra koffer meegenomen!.. maarja een tip voor iedereen die nog eens voor een langere tijd naar het buitenland wil: boek je vlucht niet bij KLM maar bij Arke want daar mag je 35 kilo bagage meenemen i.p.v. 23 kilo!
Nadat we gezellig wat hadden gedronken met zn allen was het dan tijd om afscheid te nemen van onze ouders. Dat viel niet mee… Ik was blij dat het achter de rug was toen ik door de douane heen was. Erg gek om afscheid te nemen van de mensen van wie je zoveel houdt. Maar gelukkig had ik Elaine bij mij en kon ik het zware gevoel een beetje loslaten.
De vlucht duurde wel lang. Ik had weinig beenruimte, waardoor ik niet heel erg lekker zat.
Maar na 9 uur en een kwartier vliegen kwamen we dan toch iets eerder aan op Aruba dan verwacht. Op Aruba moesten we met onze voorlopige toelating voor Aruba door de douane komen. Na de douane zou er iemand van het ziekenhuis op ons staan te wachten met de officiële toelating voor Aruba. Maar voordat we de officiële toelating tot Aruba hadden mochten we niet door de douane. Gelukkig was er iemand die degene die ons op kwam halen ging zoeken voor de papieren, en duurde het niet lang voor we door de douane mochten.
Toen was het passen en meten met de grote koffers die Elaine en ik meehadden. Ronneke (de mevrouw die ons kwam ophalen) had een jeep bij zich waar niet echt een grote kofferbak in zat :P Dus het was echt passen en meten, maar met veel wurgen is het ons toch gelukt om de koffers en tassen in de auto te krijgen :P Ronneke bracht ons naar ons appartement ‘Sunshine’. Ook dit was even zoeken want Ronneke was er nog nooit geweest. Na een touristische route op het eiland hadden we dan toch het appartement gevonden :P
Het appartement ziet er echt leuk, schoon en vrij nieuw uit! Nadat we onze spullen in het appartement hadden gezet ging Ronneke nog even mee met ons naar de winkel om wat boodschappen te doen, aangezien Elaine en ik anders geen vervoer hadden om ergens te komen. Echt super lief! Ronneke vertelde ons al dat het eten en drinken op Aruba niet echt goedkoop is. Veel producten zijn vanuit Nederland hier ingevoerd waardoor ze ook duurder zijn dan in Nederland. Hier kwamen we in de supermarkt ook achter. Nadat we de nodige boodschappen hadden gedaan hebben we nog een simkaart gekocht. Mijn nieuw nummer is: +2975619593.
Nadat we terug kwamen hebben we de spullen uitgepakt, nog even gezellig wat gedronken met elkaar en zijn toen maar op bed gegaan. Inmiddels was het 02.00 uur Nederlandse tijd en 20.00 uur Arubaanse tijd. ’s Nachts merkte ik dat ik toch wel wat last had van een jet lag. Kwart over 3 was ik klaar wakker :P Half 7 ben ik er dan ook maar uit gegaan :P Toen al even geskyped met mn moeder en lekker gedoucht. Even later was Elaine ook wakker en hebben we samen ontbeten. Toen werden we gebeld door het ziekenhuis met de vraag of we daar nog even langs wilden komen om wat papieren in te vullen. Aangezien we nog geen auto hebben moesten we lopend naar het ziekenhuis. Dit viel niet mee, ongeveeer 45 minuten lopen bij 35-40 graden :P Wel was het leuk om alvast wat van het eiland te zien! Wat meteen opviel was de suuuuper heldere blauwe zeee en witte stranden, echt suuuuper moooi! Ook kwamen we onderweg veel salamanders tegen die over straat liepen :P Best raar om te zien, heel wat anders als die kleine beestjes in Nederland :P
In het ziekenhuis was het wel even zoeken :P na een aantal rondjes te hebben gelopen zijn we toch maar even de weg gaan vragen bij de receptie :P Het ziekenhuis ziet er van binnen echt schoon en netjes uit!
In het ziekenhuis hebben we al veel dingen geregeld: o.a. rooster gehaald, pak gehaald, papieren ondertekend, pasje laten maken enz. De eerste indruk van het ziekenhuis was leuk! Morgen hebben Elaine en ik onze eerste werkdag, best spannend. Maar gelukkig werken we samen op dezelfde afdeling. We hebben inmiddels via Ronneke ook een auto kunnen regelen voor deze maand, die we zondag krijgen. Zonder auto kom je hier echt nergens. Ook is het niet veilig om hier te lopen of te fietsen. Morgen en overmorgen worden we opgehaald door iemand en zaterdag zijn we vrij. Ik ga nu stoppen met schrijven want we gaaan eten.

Jullie horen snel weer van mij!

Iedereeen nog bedankt voor de leuke en lieve berichtjes, smsjes en kaartjes!

Liefs Marissa

  • 01 September 2011 - 00:28

    Fenny:

    Hoi Marissa!

    Helemaal goed aangekomen dus! Wat super joh! Hoe was je eerste werkdag? Anders dan hier in zwolle?
    Heb je al contact gehad met jurjen?
    Heel veel plezier daar en tot over 3 weekjes!! O ja en ben je nog wat vergeten geef het dan even door! misschien kan ik nog wat meenemen?

    Groetjes Fenny


  • 01 September 2011 - 08:53

    Leonie:

    hey maris, fijn om te lezen dat de eerste indrukken goed zijn, spannend allemaal hoor!
    ik volg je op de voet hoor!
    zet hem op he en genieten daar op dat mooie eiland.

    groetjes

  • 02 September 2011 - 03:20

    Chris:

    Leuk verslag! btw bij emirates mag je ook 30 meenemen. en laptop apart incheken is gratis en daar wat zware spullen bij indoen.

    have fun!

  • 02 September 2011 - 03:21

    Chris:

    9 uur vliegen valt trouwens mee wij hadden 9 naar hong kong, 14uur stad in, daarna 11 naar sydney 43 uur wakker geweest haha

  • 02 September 2011 - 14:37

    Tessa:

    Hoi Marissa!

    Nou dat klinkt allemaal goed!
    Hoe was je eerste werkdag?? Heel veel plezier en geniet ervan!!

    Liefs Tessa

  • 03 September 2011 - 13:17

    Kimberly:

    heee maris,

    veel plezier daar hoor dat je het leuk hebt snap dat je het moeilijk vond om afscheid te nemen whahaha zal ik ook hebben. maar ik zal je ook wel missen hoor ook al zag ik je sowieso niet zo vaak maar dat maakt niet uit whahhaha. misschien komen we daar nog wel een weekje heen je ff opzoeken. nou ja succes daar met werken en laat snel weer iets van je horen.

    dikke kuss je nichtje kimberly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Ik ga een jaar werken in het ziekenhuis op Aruba. Mijn woonadres voor het komende jaar: Marissa Kloese Sunshine Apartments Appartement nr. 3 Bubali 86T Noord Aruba

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 43948

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: