9,5 maand op Arubaaa - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu 9,5 maand op Arubaaa - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

9,5 maand op Arubaaa

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

16 Juni 2012 | Aruba, Oranjestad

Bon nochi dushi’s (Goede nacht schatjes)! :D

Ik zit weer eens in de nachtdienst en het is lekker rustig tot nu toe, dus dat werd wel weer eens even tijd voor een waarbenjij.nu-verhaaltje! :D

De vorige keer was ik gebleven bij dat Pascal weer was aangekomen op Aruba voor eeen heerlijke vakantie van 3 weekjes! :D We hebben samen echt weeer een leuke tijd gehad! Na mijn nachtdiensten had ik nog 1,5 week vakantie genomen samen met Pascal! Helaas was Pascal in deze week nog weer een paar daagjes ziek, maar hebben toch nog een hoop leuke dingen samen kunnen doen!
Hebben vooral veel gezwommen natuurlijk :D Zijn zelfs nog 1 dag alle zwembaden bij de hotels langs gegaan! Was echt leuk! :D
Verder zijn we nog samen een dagje quad wezen rijden! Dat was echt weer suuper leuk! Zijn weer helemaal langs de noordkust gereden en toen we nog een moooie nieuwe illegale weg hadden gevonden kregen we een lekke band :P Gelukkig konden we het nog redden om terug te rijden naar Natural Bridge en daar iemand van het verhuurbedrijf te bellen. Na lang wachten kwam er dan eindelijk iemand die onze band gerepareerd had en konden we weer verder rijden.
Ook moest ik met m’n lieve vriendje die een beetje gokverslaafd is natuurlijk nog even naar het casino :P Daar hebben we samen nog 40 dollar gewonnen!!! :D Was echt een geslaagd avondje! :D
Van de winst zijn we wezen ontbijten bij het RIU :D Dat was echt weer heerlijk! Nog steeds niet te geloven hoeveel je daar kunt eten :P Gewoon een complete warme maaltijd zit daar bij het ontbijt :P
Ook zijn we nog een avondje uiteten geweest met Liz en Peter naar Bukaloe. Dat was ook weer gezellig en heerlijk! :D
De meest bijzondere en moooie dag was de dag voordat Pascal weg ging. Toen zijn we naar Renaisance island geweest! Dat was echt suuuuper mooi! Het is een klein eilandje wat van een hotel is. In het winkelcentrum van Oranjestad zit een grachtje en daar vertrokken we met een bootje naar het eiland. Renaisance island is echt het moooiste plekje van Aruba!! Echt wat een paradijsje! De trouwlocatie is dus al bekend hihihi! :P Op het eiland lopen allemaal flamingo’s rond, suuuuuuuuuuuuper leuk! We hebben er heeerlijk gezwommen, flamingo’s gevoerd en zelfs nog gekayakt! Ook waren er een heleboel mooie vissen en liepen er heel veel heremietkreeften rond. Wat een enge beesten zijn dat :P Kortom, dat was echt een dagje genieten!!
Zondag 20 mei was het helaas alweeer een tijd van afscheid nemen :( Dat blijfttt toch ook steeds een drama… Maar gelukkig was het vooruitzicht nu beter als de vorige keer want nu was de periode een stuk korter dat we nog zonder elkaar zouden zijn!

Maar 5 dagen later stond ik onverwachts in Nederland.
Ik had donderdag 24 mei namelijk te horen gekregen dat mijn sollicitatiegesprek voor de IC-opleiding in het UMCG niet via skype of telefoon gedaan kon worden. Daar baalde ik enorm van! Ik heb toen besloten om een ticket voor een weekje naar Nederland te boeken. De volgende dag zat ik toen al in het vliegtuig naar Nederland, en 26 mei stond ik weer op Schiphol! Daar stonden papa, mama, Pascal, Pim en Tjitske mij op te wachten, echt suuuuper leuk!
Het was echt zo vreemd om weer in Nederland te zijn! Gelukkig was het lekker warm toen ik aan kwam en hoefde ik niet direct aan de kou te wennen :P Helaas was het maar 3 dagen warm en werd het daarna een stuk kouder! Van 30 graden zat ik nu ineens in 10 graden! :P Ik heb het dan ook de rest van de week suuuper koud gehad :P Toch had de regen ook wel weer iets gezelligs :P Lekker samen met Pascal knus op de bank zitten film kijken :P Dat kenden we op Aruba niet :P
Ondanks dat het niet de hele week mooi weer was heb ik toch weer heeele leuke dingen gedaan! Op de terugweg van Schiphol zijn we in Hardewijk een visje wezen eten. Daarna gingen we gelijk langs m’n oma die niet wist dat ik nu in Nederland was! Die was dan ook helemaaal stom verbaasd toen ze mij zag en wist niet wat ze moest zeggen, hihi echt zoo leuk!
‘s Avonds ben ik nog met Pascal naar Ter Apel geweest naar zijn ouders. Was echt suuper leuk! Pascal en ik kenden elkaar alleen nog maar van Aruba natuurlijk, en hadden wel hele verhalen steeds over ons leven in Nederland, maar nu konden we dat dan ook eindelijk eens even samen meemaken :D Nadat we een kopje thee hadden gedronken bij Pascal z’n ouders zijn we s’ avonds weer terug naar mijn huis gegaan en lagen we ‘s avonds eindelijk weer heerlijk in mijn eigen bedje!! Dat was echt genieten!!
Zondag had papa het zwembad achterthuis opgezet en lagen Pascal en ik er heerlijk languit in :P Is een keer iets anders als zwemmen bij Divi hihi :D Mama had de oma’s uitgenodigd om te komen barbequen :D M’n oma Langes wist ook nog niet dat ik er ook bij zou zijn! M’n oma was dan ook helemaal perplex toen ze mij zag en kreeg zelfs tranen in haar ogen, echt zo lief! Hebben gezellig die middag met z’n allen gebarbequed. ‘s Avond kwam mn oom nog even op visite.
Maandag was de jaarlijkse Unive Drenthe Marathon in Klazienaveen :D Heb toen samen met Pascal, Marissa, Milou, Kirsten en Karin op het teras gezeten en hebben de marathon gekeken. Ook echt heerlijk om weer even met je eigen vriendinnen te zijn! ‘s Avonds kwamen nog een andere oom en tante even op bezoek :D
Dinsdag zijn Pascal en ik wezen winkelen in Emmen! :D ‘s Avonds had ik feest bij café Hof van Milou haar moeder, die was 50 geworden :D Was een erg leuk feestje! :D
Woensdag was dan de grote dag van het sollicitatiegesprek! ‘s Morgens om 7 uur waren Pascal en ik al vertrokken naar Groningen. Ondanks de zenuwen verliep het sollicitatiegesprek best goed! Na het gesprek zijn Pascal en ik lekker Groningen in gegaan om te winkelen! ‘s Middags werd ik gebeld door het UMCG met de grote teleurstelling dat ik toch niet was aangenomen. Ze zeiden dat ze het gesprek echt super goed vonden, op basis daarvan wilden ze mij eigenlijk wel aannemen, maar op basis van mijn werkervaring was ik toch niet aangenomen… Dat was echt flink balen! Wel kreeg ik het voorstel om in Januari met het inwerktraject voor de IC te beginnen om eerst werkervaring op te doen en dan zou ik vervolgens na een jaar zo in kunnen stromen in de IC-opleiding. Een sollicitatiegesprek zou dan niet meer nodig zijn, want die had ik bovendien al gehad en was goed! Het gesprek is dus toch niet helemaal voor niets geweest, maarja voor nu heb ik dus nog geen zekerheid. Ze moeten eerst kijken of er in Januari genoeg plekken op de afdelingen zijn om mij daar te plaatsen om werkervaring op te doen en als die er zijn dan ben ik daarvoor wel aangenomen en kan ik dan na een jaar instromen in de IC-opleiding. Ik heb echter in Augustus nog een sollicitatiegesprek in het UMCG dus dat eerst maar eens afwachten.
Na toch een lekker dagje te hebben geshopt ging ik met Pascal naar Ter Apel bij zijn ouders eten en zijn daar blijven slapen.
Donderdag zijn we nog even wezen shoppen in Klazienaveen en ‘s avonds kwam er nog weer familie op bezoek.
Vrijdag ging m’n oom trouwen! :D Echt suuper leuk dat ik nu toch ook bij de bruiloft kon zijn. Pascal, ik, Myron en Yalisa gingen alleen ‘s avonds naar het feest. Was echt eeen suuper leuk feeestje!! Ook super leuk om al m’n familie weer even te zien!! :D
Zaterdagmiddag zijn we nog even bij m’n oma geweest, alweer afscheid nemen want zondags vloog ik alweer terug naar Aruba. Verder zijn we ‘s middags nog even naar Ter Apel geweest en ‘s avonds hadden Pascal en ik nog verjaardag van Kiki.
Het was dus best een drukke week, maaar heb echt suuper genoten! Was toch stiekem wel weer heeerlijk om thuis te zijn :)

Nu ben ik inmiddels alweer bijna 2 weken op Aruba en hier alweer helemaal gewend. Vorige week weer eens een gezellig dagje met Liz op pad geweest :D Eerst samen gewerkt daarna gezwommen bij het Radisson hotel, daarna heb ik Liz en Peter hun huisje even bekeken en 's avonds zijn we uiteten geweest bij Iguana Joe's en hebben daarna nog een drankje gedaan bij Upstairs :D Ben nu steeds druk aan het voetbal kijken! :D Jaja ook hier wordt het EK gevolgd! Heb de wedstrijd van Nederland-Duitsland van de week met Liz en Peter bij 'Bingo' op groot scherm gekeken, was echt suuper gezellig! Alleen een beetje jammer van de uitslag.. :P
Gisteren ben ik nog met Simone, Anna en Marit uiteten geweest naar Casa Tua en daarna naar de bios :D Was ook weer erg gezellig!

Nog 2 maandjes en dan kom ik echt voorgoed weer naar Nederland! Volgende week vrijdag staaat nog een suuuuuuuuuuuuuuuuper moooie vakantie naar NEW YORK gepland met Simone!!! :D Daar blijven we een weekje en als ik dan terug kom is het nog 2 weekjes en mag ik Pascal alweer van het vliegveld halen :D Dan kunnen we nog 1 maandje samen hier genieten en zullen we 16 augustus weer terugvliegen naar Nederland en staan we 17 augustus weer op Schiphol! :D

Tot snell!!

Heeel veel liefs en een dikke knuffel
Marissa

P.s. De foto's komen later deze week ;)

• 17 Juni 2012 - 09:19

Pascal:

Hoi lieverd,

Het was een heerlijke tijd met jou in nederland en op aruba, over een weekje of 4 ben ik alweer bij je en kunnen we het hele aruba avontuur samen afsluiten. Geniet maar lekker van New York en van het voetbal op tv en voor je het weet zijn we weer samen!

Dikke kus van mij