Vakantie Curacao! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu Vakantie Curacao! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

Vakantie Curacao!

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

29 Januari 2012 | Aruba, Oranjestad

Halloooo Allemaal! :D

Hier eindelijk weer een reisverslag! Dit keer gaat het over de vakantie naar Curacao! Zal van de week mijn andere reisverslag van januari nog even plaatsen ;) Ben nu op het werk en aangezien het suuuper rustig is dacht ik kan ik mooi even een reisverslagje typen van Curacao :P Van 19 tot 22 januari ben ik met Pascal en Liesbeth naar Curacao geweest. Donderdagochtend vlogen Liesbeth en ik al om 8.10 uur naar Curacao. Pascal moest eerst nog werken dus die zou later
die dag naar Curacao komen. Wat echt bijzonder was was ons vliegtuig :P We vlogen met een vliegtuig voor maximaal 15 personen :P Echt lachen.. Een gangpad met aan beide kanten een rij van 6 stoelen achter elkaar en achterin zaten 3 stoelen, geen stuwardes ofzo en we zaten meteen achter de pilooot :P Konden dus alles meekijken :P En uit het dak kwam allemaal stoom haha :P Vliegtuig viel nog net niet uit elkaar :P Het was ongeveeer een half uurtje vliegen naar Curacao. Het landen en opstijgen duurde nog het langst :P Toen we aankwamen op het vliegveld vroegen 2 Zweedse mensen of we met hun mee in de taxi wouden naar Willemstad. Ons hotel zat in Willemstad dus dat kwam goed uit. Eenmaal aangekomen bij het hotel konden we al inchecken en onze spullen naar de kamer brengen. We hadden een kamer met een suuuper mooi zeezicht. Ook konden we over heel Curacao heen kijken en keken we op het zwembad. Nadat we onze spullen hadden weggebracht zijn we Willemstad ingelopen. Ons hotel lag aan het water vlakbij de gekleurde huisjes en de bekende pontjesbrug midden in Willemstad. We hebben eerst Willemstad wat verkend en natuuurlijk een aantal foto's gemaakt. Curacao is weer een heel ander eiland als Aruba. De gekleurde huisjes en de pontjesbrug (Koningin Emmabrug) maken Curacao egt leuk! Het eiland bestaat uit 2 delen Otrobanda en Punda. Wij zaten aan de Punda kant. Ook viel het ons meteen op dat Curacao echt veel op Nederland lijkt! In Oranjestad zie je overal Amerikanen lopen, in Willemstad zie je overal Nederlanders lopen. Echt bizar... Ook heb je op Curacao allemaal terrasjes wat precies op de terrasjes in Nederland lijkt! Dat hebben we op Aruba niet. Ook echt iedereen kan Nederlands, op Aruba kunnen lang niet alle mensen Nederlands. Zelfs de inwoners van Curacao hoor je Nederlanders spreken onder elkaar. Arubanen onder elkaar praten bijna altijd Papiaments. Ook heb je op Curacao elke dag een markt met allemaal groente en fruit zoals we dat ook in Nederland kennen. Op Aruba kennen ze dat ook niet. Liesbeth en ik hadden 's middags wat gegeten bij cafe 'de Buren'. Ook een typische Nederlandse kroeg; de kaart die we kregen leek precies op de kaart als die je bij de Brasserie in Emmen krijgt :P Broodjes frikandel, kroket, omelet, tosti haha...
Aan het eind van de middag vonden we dat we wel genoeg gelopen hadden en zijn we nog even lekker bij het zwembad gaan liggen bij het hotel, wachten tot Pascal aankwam. Tegen 6 uur haalden wij hem op bij de pontjesbrug. Nadat hij z'n spullen had weggebracht zouden we uiteten gaan. Aangezien we nog geen auto hadden gehuurd en het heel hard regende besloten we maar om bij het hotel
wat te gaan eten. 's Avonds zijn we op tijd op bed gegaan want de volgende ochtend was het weer vroeg dag!
Om 8 uur zouden we gaan zwemmen met dolfijnen! Dat was echt een onvergeetelijke ervaring! Met een groepje van 6 en een leraar
gingen we zwemmen met 2 dolfijnen; Anna en Kayenna, echt een schatjes! We mochten een half uur lang met ze zwemmen en spelletjes doen! We zwommen gewoon met ze in een stuk zee dat afgezet was met rotsen. Dat was echt machtig moooi! Door bijvoorbeeld met je handen in het water te spetteren en een rondje te draaien gingen de dolfijnen ook een rondje draaien. Ook hebben we met ze gedoken. Als ik naar beneden dook, volgde de dolfijn mij.. echt suuuper! Bij de dolphin academy zat ook een groot zeeaquarium, daar zijn we daarna nog geweest; was ook echt leuk om te zien. Ze hadden allemaal flamingo's, haaien, schildpadden, zeepaardjes, vissen en allemaal andere gekke zeediertjes :P Om half 11 was er nog een dolfijnenshow, dat was ook echt leuk om te zien! Kortom.. het was echt een dag om noooit te vergeten!
Na het hele avontuur zijn we met 2 Nederlandse meiden meegegaan naar huis die bij ons in de groep zaten bij het zwemmen met dolfijnen. Samen met hun hadden we de dvd gekocht en alle foto's die van ons waren gemaakt tijdens het zwemmen met dolfijnen. Hun konden ze thuis op de laptop zetten en daarna konden wij de dvd en cd mee naar huis nemen, zo was het dus een stuk goedkoper :P En zo zagen we dus ook nog een beetje hoe de studenten op Curacao leven. Zag er leuk uit! De meiden hebben ons daarna bij het hotel afgezet. 's Middags zijn we gaan lunchen en gaan winkelen in Willemstad. Echt leuke winkeltjes heb je daar! Iets meer als op Aruba.. 's Avonds zijn we uiteten geweest bij de pizzaria. En jaaaa.. ook de pizza's op Curacao smaken lekker :P Zaterdag en zondag hadden we een auto gehuurd. Zaterdagochtend hadden we eerst in het hotel ontbeten en daarna zijn we met de auto op pad gegaan. Op Curacao heb je allemaal landhuizen, die allemaal weer een andere functie hebben. Het eerste landhuis die we tegenkwamen heette 'Papaya'. Hier zijn we wezen kijken. Dat was echt interressant. Er woonden allemaal drank- en drugsverslaafden die vrijwillig daar naar toe zijn gekomen om af te kicken. Het landhuis bestaat door allemaal vrijwilligerswerk en sponsoren. Er was een pastoor die daar de baas is. Er geldden erg strenge militaire regels. Iedereen moet bijvoorbeeld 's ochtends om 5 uur op te staan om hun bed netjes strak op te maken en daarna te gaan wassen om klaar te zijn om 6 uur voor de bijbelstudie. De pastoor kwam dan langs om te controleren of hun bedden wel netjes waren opgemaakt en hun schoenen netjes onder hun bed stonden. Wassen doen ze daar van het regenwater dat er valt, want elektriciteit en water is tenslotte erg duur op de Antillen. Echt een indrukwekkend verhaal!
Daarna zijn we doorgereden naar het Cristoffelpark. Het park lijkt wel wat op het Arikokpark die we op Aruba hebben, alleen dan een stuk groter. De route die wij reden duurde alleen al 2 uur en daarnaast waren er nog allemaal andere routes. We hebben leuke uitzichtjes gezien en kwamen langs de Cristoffelberg, helaas hadden we geen tijd om deze te beklimmen :P De Cristoffelberg is een stuk hooger als de Hooiberg :P De hooiberg beklimmen we in 5 tot 10 minuten, en er stond een bordje dat je over de Cristoffelberg wel een uur doet dus dat zegt genoeg :P Om half 4 ging het park dicht en zijn we door gereden richting het westpunt. Onderweg kwamen we een plekje tegen waar flamingo's zouden rondlopen. Wij zijn toen dus meteen gaan kijken! Flamingo's hebben ze namelijk op Aruba ook niet. Overal lagen plassen water met daaromheen wat zandgrond.. Hadden wij geen idee dat dit moeras was! hahaha.. zo ineens zagen we 2 flamingo's lopen dus ik dacht 'jooo mooi foto maken!' Toen ik er dichter naartoe wilde gaan lopen zakte ik helemaal weg in het moeras en zat ik vast hahaha! Mn voet kreeg ik er gelukkig na veel trekken zelf weer uit maar m'n slipper zat er echt vast in! Pascal heeft deze er uit gehaald haha, zat wel 20 cm diep in de blubber :P Even verderop zagen we Liesbeth ook al met helemaal zwarte voeten lopen, die was dus ook al weggezakt in het moeras :P We waren net 2 zwarte pieten :P Even verderop zagen we weer een landhuis. Gelukkig was daar een toilet waar we onze voeten en slippers wat af konden spoelen want we hadden zelf niks geen handdoek ofzo mee :P Hierna konden we ons in ieder geval weer een beetje vertonen :P Het landhuis waar we nu waren was een opslagplaats van allemaal kunstwerken en beelhouwerken van een kunstenaar. Nadat we het landhuis hadden bekeken reden we verder naar het westpunt. We kwamen langs allemaal baaitjes. Echt heel leuk! Heel anders als op Aruba.. Op Aruba heb je allemaal grote lange stranden met luxe hotels er aan.. op Curacao niet.. op Curacao heb je allemaal aparte kleine baaitjes waar niet van die grote hotels aan staan. We zijn bij een van de baaitjes wezen kijken en hebben een aantal foto's gemaakt. Inmiddels hadden we wel honger gekregen en waren dus op zoek naar een restaurant. Maar aan de westkant van Curacao kwam je bijna niks geen restaurants of winkels tegen aan de weg. Op Aruba zie je overal restaurants en chinese supermarkten langs de weg. Curacao is veel groener als Aruba, heel veel begroeiing zie je op Curacao langs de weg, vooral aan de Otrobanda kant. We hebben dan ook lang moeten zoeken voordat we eidelijk een restaurantje hadden gevonden.. Daar hebben we wat gegeten en zijn vervolgens terug gereden. Ohja.. wat ze op Curacao ook hebben: FLITSPALEN haha :P Kennen ze op Aruba ook niet, wat natuurlijk wel een voordeel is :P Eenmaal weer bij het hotel aangekomen hebben we ons gedoucht en omgekleed en zijn daarna nog wat gaan drinken bij het hotel. Zondag hadden we tot kwart voor 1 de auto gehuurd. We hebben toen zondagochtend eerst ontbeten in het hotel en zijn daarna weer op pad gegaan nadat we ons hadden uitgecheckt bij het hotel. Vandaag zouden we de Punda kant verder gaan bekijken. De Punda kant lijkt wat meer op Aruba. Hier zie je ook veel Chinese supermarkten langs de weg en de huisjes zien er ook hetzelfde uit als op Aruba. We zijn eerst bij een ford geweest bij een Spaans meertje, daar hadden we een super mooi uitzicht over de Caracasbaai! Daarna zijn we doorgereden naar Jan Thiel beach. Dat is zon beetje de villabuurt van Curacao! We wouden nog naar de Jan Thiel baai daar zou je ook Flamingo's kunnen spotten, maar we konden het niet echt vinden en gezien de tijd moesten we ook weer terugrijden naar het hotel. We zijn toen nog wel even langs Mamboo beach gereden om nog wat foto's te maken van het strand. Nadat we de auto hadden ingeleverd zijn we nog even bij het zwembad gaan liggen chillen aangezien op zondag op Curacao weinig te beleven is; alles is dicht.. Zelfs bijna alle restaurantjes.. Een pizzeria die aan zee zat was wel open, dus daar hebben we toen nog snel wat gegeten voordat we met de taxi werden opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We vlogen 's avonds om 21.15 uur. Ook de terugweg vlogen we weer met een klein vliegtuigje voor maximaal 15 personen :P Koen kwam ons ophalen van het vliegveld..
Dat was dus het weekendje Curacao :D echt een suuuper leuk eiland! Echt veel groter als Aruba! Wel 3 keer zo groot.. In die 4 dagen hebben we nog niet alles gezien.. Kortom.. moet dus nog maar een keertje haha :P
De foto's zal ik binnekort ook even plaatsen.. Voor degenen die facebook hebben, hier staan ook al een aantal op.

Hoop jullie snel weer te spreken!

Ayoooooo!

Liefs Marissa

• 29 Januari 2012 - 20:05

Truus En Henk Pruim:

Zo, wij zijn de eerste en gaan nu het verslag lezen en de foto's kijken. Doei!

• 31 Januari 2012 - 19:02

Truus En Henk Pruim:

Tja hee vrouw Kloese, wat is dat nou? Prachtig verslag hoor maar de foto's dan? Gelukkig heeft je vriendje (hoe heet die patser ook weer) het beter voor elkaar. Tjonge, tjong, tjonge wat is het een feest daar voor jullie. Geniet ervan he: met volle teugen!
    Groetjes, Truus en Henk