4 Maand op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu 4 Maand op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

4 Maand op Aruba

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

28 December 2011 | Aruba, Oranjestad

Hallo lieve allemaal!

Hier eindelijk weer een verhaaltje vanuit het mooooie Aruba! :D
Zoals jullie wel merken ben ik niet meer zo trouw als eerst met het bijhouden van m’n reisverslagen haha :D Een teken dus dat ik me hier nog steeds suuuper goed vermaak :D De tijd gaat hier echt suuuper snel voorbij, ben hier nu alweer bijna 4 maand! En nog steeds geniet ik hier van elke dag :D

Heb de afgelopen weken weer leuke dingen beleefd :D Mn pa en ma zijn inmiddels hier langs geweest :D Zaterdag 12 november had ik ze opgehaald van het vliegveld. Echt raar om hun hier te zien :D Hun hotel zat vlakbij het appartement van mij, een straatje hier achter, lekker dichtbij dus :D Heb veel leuke dingen met ze gedaan hier en natuurlijk veel van Aruba laten zien. Helaas had ik geen vakantie toen m’n pa en ma hier waren, maar nog wel een paar daagjes vrij. De eerste dag nadat ze waren aangekomen moest ik werken. Na het werk ben ik lekker bij het hotel wezen zwemmen bij hun. ’s Avonds zijn we uiteten geweest bij de ‘Boekaloe’, het mooiste restaurantje hier op zee :D
Maandag en dinsdag was ik lekker vrij :D We zijn maandag naar mij favoriete strandje hier geweest; Palm Beach :D Dinsdag zouden we een jeep huren maar omdat m’n pa en ma vergeten waren hun rijbewijs mee te nemen naar het autobedrijf konden we geen jeep huren :P Op mijn naam mocht ook niet aangezien ik nog geen 23 ben. We besloten toen om de jeepsafari vrijdag maar te gaan doen en om die dag naar Baby Beach te gaan. Liz ging ook mee :D Samen met haar heb ik toen nog even gesnorkeld :D Dat was echt suuuper mooi! Een paar heeele mooie grote gekleurde vissen gezien!

Woensdag en donderdag moest ik weer werken. Na het werk woensdag kwamen pa en ma mij en Liz ophalen en zijn we naar Oranjestad geweest om te winkelen. Donderdag na het werk heb ik weer lekker bij het hotel gezwommen. Donderdagavond ben ik met Pascal, Liesbeth, Kevin, Liz en Jeffrey naar de bios geweest. We gingen naar de film ‘In time’. Echt een super leuke film! Wat ook wel handig was, was dat we nu eindelijk een keertje geen Spaanse ondertiteling hadden maar Nederlandse haha! :D Kon ik de film ook een keer echt goed volgen… :P Haha neee m’n Engels is best wel al iets beter geworden hier :D
Vrijdag, zaterdag en zondag was ik weer lekker vrij. Vrijdag hebben we toen een jeep gehuurd en zijn helemaal langs de noordkust gereden. Heb m’n pa en ma toen een paar mooie plekjes van Aruba laten zien. We gingen eerst langs het kerkje Alto Vista, daarna zijn we naar de Natural Bridge geweest, toen naar een ruïne, daarna naar de andere Natural Bridge waar ook de ingestorte Natural bridge ligt en vervolgens zijn we door gereden naar het natuurpark hier: ‘het Arikokpark’. Daar zijn we nog twee grotten in geweest. In de ene grot kregen we een rondleiding en hebben we mooie muurtekeningen gezien en een grote kreeft. In de andere grot vlogen allemaal vleermuizen, dat was wel eng haha. Verder liepen er in het park allemaal berggeiten en hebben we ook nog twee ezels zien lopen :P

Zaterdag wouden we weer naar Palm Beach, maar aangezien ik die dag de auto niet had moesten we lopen. Het is ongeveer een half uurtje lopen naar Palm Beach. Eagle Beach is dichter bij, dat is 10 minuutjes lopen. Toen we net onderweg waren begon het te regenen dus toen zijn we maar terug gelopen en hebben die middag bij het zwembad gelegen.
Zaterdagavond was het natuurlijk weer tijd om te stappen! :D
Zondag hadden m’n pa en ma een auto gehuurd voor 4 dagen. Zondagmiddag zijn we toen met hun auto naar Palm Beach gereden en hebben lekker de hele dag aan het strand gelegen.

Maandag tot en met woensdag moest ik helaas weer werken. Dinsdag zijn we na het werk nog even weer naar Oranjestad geweest winkelen :D
Woensdagavond ben ik gezellig met m’n ma wezen winkelen bij Palm Plaza. Mn pa was inmiddels wel zat van dat gewinkel en wou niet mee :P De laatste 2 dagen zijn we nog naar het strand geweest en hebben bij het zwembad gelegen.
Donderdag t/m zaterdag was ik weer lekker vrij :D Had met een collega geruild, en ging nu zaterdagavond de nachtdienst in waardoor ik zaterdag overdag mooi vrij was en vrijdag ook vrij had gekregen :D
Donderdagochtend moesten m’n pa en ma de auto weer inleveren. Toen ik ‘s morgens bij de auto kwam zag ik dat de achteruit was ingeslagen. Ingebroken dus… Na lang wachten kwam eindelijk de politie en later nog de recherche langs. Gelukkig hadden we niks in de auto liggen, en was er dus ook niks gestolen. Ook het autobedrijf deed niet moeilijk toen we de auto inleverden. Komt blijkbaar wel vaker voor hier :P
Donderdagavond zijn we uiteten geweest bij ‘Bingo’ :D Was ook erg leuk :D De buurman van m’n pa en ma was die dag ook jarig, hebben toen ’s avonds nog gezellig met hun wat gedronken en gebak gegeten :D Vrijdag en zaterdag hebben zijn we nog weer lekker naar het strand geweest en hebben gechilled bij het zwembad :P Zaterdagmiddag was het helaas voor m’n pa en ma alweer tijd om naar huis te gaan. Kortom.. Ik heb een suuuuper leuke 2 weken met hun gehad hier :D

Zondag begon het normale leven dus weer. Wat ik vooral de eerste week miste toen m’n pa en ma weg waren was de warme douche :P Ik kon elke dag lekker warm bij hun douchen in het hotel. In m’n appartement wordt het water alleen verwarmd door de zon, en aangezien we de laatste maand december best veel regen hebben gehad hebben we ook steeds een steenkoude douche, echt afzien is dat steeds als je moet douchen haha :P
Heb de afgelopen maand verder ook weer veel leuke dingen gedaan met m’n moaties hier :P :D
Pascal had op de radio twee kaartjes gewonnen voor een feest hier 'Splash' en ik mocht meee :D Was echt suuper leuk! Was een suuper groot zwembad waar ze van allerlei activiteiten deden en aantal dj's die kwamen en je kon van alles eten en drinken. Ook Sinterklaas was er nog haha :D Was echt leuk dagje alleen beetje jammer dat bijna de hele dag suuuuper hard regende :P Mja we hebben ons wel vermaakt :D
Ook sloeg Sinterklaas mij op 5 december in Aruba niet over haha :P Ben natuurlijk het afgelopen jaar ook weer zooo lief geweest haha :P Hadden samen met Pascal, Liesbeth, Jeffrey, Liz, Koen, Glen en Elaine lootjes getrokken voor Sinterklaas :D ’s Avonds hadden we eerst met z’n allen wat eten bij de Mac gehaald en hebben daarna Sinterklaas gevierd :D
Verder heb ik de maand december veel gewerkt. Ik was maar 1 weekend vrij, dat was afgelopen weekend niet maar het weekend ervoor. Helaas was het toen ook nog geen mooi strandweer. Ben toen maar samen met Pascal, Liesbeth en Jeffrey naar Oranjestad geweest, op zoek naar een leuk jurkje voor de kerst. En natuurlijk toen geslaagd bij de ‘Mango’ haha :D
Wat we de afgelopen maand ook veel hebben gedaan is naar de bioscoop. Zijn bijna elke week wel een keer geweest :D Echt suuuper goedkoop hier :D Ook ben ik de afgelopen maand voor het eerst in het casino geweest! Was echt suuuper leuk! Echt onvoorstelbaar hoeveel mensen daar naar toe gaan! Al die Amerikanen… echt niet normaal! Er zijn hier op het eiland ook suuuper veel casino’s. Bijna elk hotel heeft wel een casino! Collega’s vertelden dat ze ook heel vaak nadat ze een feestje hebben gehad nog even naar het casino gaan. Veel verslaafden hier dus :P Pascal heeft mij en Liesbeth leren Black Jacken, echt een leuk spelletje! :P En je moet inderdaad wel oppassen dat je niet verslaafd raakt haha. Zijn inmiddels nu al een paar keer naar het casino geweest :P Pascal had één keer 70 dollar winst! Echt moooi is dat dan haha :D Ook zijn we een keer naar de bingo geweest in het casino haha! :P Elke maandag is dat hier bij het Radisson hotel. Als je binnen 50 beurten bingo heb win je 1000 dollar en na 50 beurten 100 dollar! :D
Verder gaan we ook best vaak uiteten. Gaan meestal elke week wel een keer uiteten.
Afgelopen weekend was het natuurlijk alweer kerst :D Echt bizar om met kerst 30 graden te hebben en gewoon lekker in je jurkje buiten te kunnen lopen zonder dat het koud is. Moest helaas werken met kerst. Maar gelukkig had ik dagdiensten en was ik om 3 uur alweer vrij :D Eerste Kerstdag ben ik toen na het werk naar het strand geweest met Pascal, Liesbeth, Liz, Jeffrey en Mart :D ’s Avonds gingen we met z’n allen hier eten. Het hele kerstdiner hadden we zelf met z’n allen klaargemaakt. Was echt suuuper gezellig! :D Daarna zijn we nog naar Moomba wezen stappen, dat was ook weer zeeer geslaagd! Tweede Kerstdag moest ik ook eerst weer werken, daarna heb ik ook nog weer lekker even op het strand gelegen en ’s avonds ben ik met Pascal, Liesbeth, Liz en Jeffrey uiteten geweest bij de Boekaloe :D ‘s Avonds heb ik nog gezellig met Pascal ‘Home alone’ gekeken :D
Gisteravond hadden Liesbeth en ik een lady’s night gehouden haha :D Zijn eerst gezellig met z’n tweeën naar de bioscoop geweest, naar de film New Years Eve. Echt een suuuper leuke film! Daarna zijn we nog even wat wezen drinken bij Senor Frogs en Up Stairs. Was echt een leuke avond! :D Vandaag ben ik eindelijk na 4 dagdiensten werken weer een dagje vrij. Hierna moet ik weer 5 dagdiensten werken, ook met Oud en Nieuw dus helaas :( Niet helemaal eerlijk verdeeld, ik ben de enige die met Kerst en Oud en Nieuw werkt.. Mja dat overleven we ook wel weer :P Ga Oud en Nieuw in ieder geval goed vieren :D Werken of niet werken, maak Oud en Nieuw op Aruba maar één keer mee dus moet je natuurlijk wel van genieten :D Denk dat we met z’n allen naar de kroeg gaan :D Nu al suuuper veel zin in, dus dat wordt vast leuk :D
Wat verder voor januari nog in de planning staat is een weekendje Curaçao met Pascal, Liesbeth en Liz :D Heb dus nog leuke dingen in het vooruitzicht :D
Ohja wat ik bijna nog vergeten ben te vertellen is dat ik nu zelf een auto heb hier :D Wel lekker, kan nu gaan en staan waar ik zelf wil :D Heb een Jimmy, echt coool autootje :D
Nou dit was weer een heel verhaal! Zal proberen de komende tijd mijn reisverslagen iets beter bij te houden haha.

Heeeel veel liefs uit Aruba!

Marissaa

• 28 December 2011 - 15:34

Vera:

Hee Maris!

Eindelijk weer nieuws van jou, ik begon me al zorgen te maken ;)
    Fijn dat je je nog steeds zo goed vermaakt, maar ik had niet anders verwacht! Houd inderdaad die verslagen maar wat beter bij vanaf nu, je moet ons niet zo laten wachten hoor!
    Veel plezier en geniet maar daar, een fijne jaarwisseling gewenst!

Liefs,
    Vera