Alweer 11 dagen op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu Alweer 11 dagen op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

Alweer 11 dagen op Aruba!

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

10 September 2011 | Aruba, Oranjestad

Hallo lieve allemaal!

Inmiddels ben ik alweer 11 dagen op Aruba. En nog steeds is het hier elke dag boven de 30 graden! :D We hebben afgelopen 2 avonden/nachten wel flinke regen en onweersbuien gehad, maar het blijft warm en overdag schijnt bijna altijd de zon! :D Gisteren hoorden we zelfs dat ze op CNN hadden voorspeld dat we een tsunami zouden krijgen op Aruba :O Dit is gelukkig niet gebeurd!
De dagen gaan hier snel voorbij. Het is vooral veeel werken. Op het werk is het erg druk doordat we nog steeds met te weinig personeel zijn. Maar het scheelt dat ik wel wat drukte gewend ben vanuit Nederland. Ik begin al steeds meer te wennen op de afdeling. Sinds vandaag stond ik officieel niet meer overgeplant. Nja van de week stond ik ook al een paar keer alleen op zaal doordat er personeel te kort was :P Maar dat ging toen al best goed! :)
Gelukkig had ik ook wat patiënten die Nederlands spraken, dan kun je tenminste ook een keer een normaal gesprek met een patiënt aan gaan :P Maar wanneer ik een patiënt echt niet versta, is er altijd wel een collega die het even voor je wil vertalen. M’n collega’s begin ik ook steeds beter te leren kennen. Doordat alle collega’s hier fulltime werken, werk je vaak met dezelfde collega’s. Bovendien bestaat het team maar uit 14 verpleegkundigen, dus dan leer je je collega’s ook veel sneller kennen als in Nederland, wanneer je wel 40 collega’s hebt :P

Dinsdag hadden Elaine en ik onze medische keuring. Hiervoor moesten we eerder weg van ons werk aangezien we naar een onafhankelijke instantie daarvoor moesten die niet vlakbij het ziekenhuis was: ‘Medwork’. We hadden van het ziekenhuis een plattegrond gekregen, waar ze een aantal dingen voor ons op hadden geschreven waar we allemaal nog naar toe moesten. Maar toen we onderweg waren kwamen we er achter dat Medwork er niet eens op stond.. dat werd dus zoeken :P
We hebben gelijk maar naar het ziekenhuis gebeld voor een routebeschrijving. Maar van die routebeschrijving begrepen we niks :P Gelukkig hadden we het nummer van Medwork gevraagd. Maar al snel bleek dat Arubanen ook niet de besten zijn in routes beschrijven want we kwamen weer niet uit waar we uit moesten komen :P Na nogmaals gebeld te hebben kwamen we dan eindelijk op de plaats van bestemming :P Na een half uur wachten in de wachtkamer was Elaine eerst aan de beurt. Na meer als een uur wachten was ik dan eindelijk aan de beurt. De dokter die ons onderzocht was een Amerikaan en zag er echt uit als een dokter uit Grace Anatomy :P Na een aantal onderzoeken bleek dat ik geschikt was voor het werk waarvoor ik hier ben :P Dussssssss ik kom voorlopig nog niet terug naar Nederland :P

Na 5 dagen werken waren we vrijdag dan eindelijk weer een dagje vrij! Donderdagavond ben ik samen met Elaine naar Palm Beach geweest. Twee vrienden van Elaine zijn hier op vakantie en zitten daar in een appartement. We hebben eerst een poos bij hun appartement gezeten wat drinken en zijn daarna met z’n vieren naar Oranjestad gegaan om iets te eten.
Toen we onderweg naar Oranjestad waren zagen we ineens een gigantisch cruise schip! ECHT MEEEEEEEEEGA groot. Dit wilden we natuurlijk wel even van dichtbij zien! We hebben daarom toen de auto aan de kant gezet en zijn naar het cruise schip gelopen. Egt SUUUUPER mooi om te zien! Je zag gewoon zelfs dat er liften in zaten! Ik zal de foto’s en het filmpje er zo ook wel even opzetten dan kunnen jullie het ook zien! :D We waren ook net op tijd, want even later vertrok het schip alweer. Wij zijn toen verder Oranjestad in gelopen. We zijn uiteten geweest bij een Nederlands/Amerikaans restaurant in Oranjestad: ‘De Paddok’. Het scheen een bekkend restaurant te zijn. Toch was het niet zo goed als we dachten. We hebben eerst wel een half uur zitten wachten voordat ze de bestelling op kwamen nemen, waarna we nog meer als een uur op ons eten konden wachten. Toen bleek ook nog eens mijn hamburger helemaal zwart te zijn; niet te eten! :P Mja het was wel suuper gezellig! :D
Dan weet je ineens weer even waarvoor je hier bent, en niet alleen voor het werken! :P
Aankomende zondag gaan we dan ook eindelijk waarschijnlijk eens stappen! :D

Gisteren waren we dan eindelijk een dag vrij en dachten we even snel wat verplichtingen af te werken en dan naar het strand te gaan, maar dat mocht helaas niet zo zijn: onze auto begaf het :S
We waren op weg naar de Volksgezondheidsdienst waar we onze officiële diploma’s nog moesten laten zien. Vlak voordat we er waren zei Elaine dat er opeens het olielampje brandde op het dashboard. Een halve minuut later stonden we ook al stil; precies voor een rotonde. Toen ik de auto uitstapte en naar een auto achter ons gebaarde dat onze auto het niet meer deed, kwamen ineens van alle kanten Arubaanse mannen ons helpen de auto drukken naar een parkeerplaats :P Wel behulpzaam zijn die Arubanen dus :D Vooral voor Nederlandse vrouwen :P Helaas konden zij ons niet verder helpen aangezien ze naar hun werk moesten. Vlakbij de parkeerplaats was een rijschool en een tankstation. Ik ben naar het tankstation gelopen om te vertellen wat er aan de hand was en om te vragen of daar iemand ons kon helpen. Helaas kon daar ook niemand ons helpen. De vrouw die achter de balie van het tankstation zat dacht dat we diesel hadden getankt in plaats van benzine. 15 Minuten geleden hadden we namelijk voor het eerst getankt. Maar voor het tanken hadden we nog gevraagd of het benzine of diesel was. We kregen als antwoord dat we daar alleen maar benzine konden tanken. Dat hadden we ook nodig... Dus wij wisten zeker dat dat het niet kon zijn! Toen ik terug liep naar de auto had Elaine bij de rijschool gevraagd of iemand ons kon helpen. 10 Minuten later zou een man ons komen helpen. Even later kwam een andere aardige man naar ons toe om te vragen wat er aan de hand was. De man checkte de oliepeiling. De olie bleek ERG vies te zijn en met erg veel moeite en gereedschap kreeg hij de dop van de olietank los. Hier zat inderdaad niet veel meer in, zoals we al dachten. Samen met de man ben ik naar het tankstation gelopen om 2 bussen olie op te halen. Nadat we de olie erop hadden gegooid deed de auto het weer en brandde het lampje van ‘olie’ niet meer. We bedankten de man en reden verder. Maar even later stonden we weer stil… na een paar minuten wachten reden we weer. We besloten dat we maar beter terug konden gaan naar ons appartement. Met een paar meter rijden en dan weer een poosje stil staan, zijn we nog een stuk vooruit gekomen. Maar op een gegeven moment begon de auto te stinken en te ratelen. Ik zei tegen Elaine dat we de auto maar beter weg konden zetten. We konden de auto nog net op een parkeerplaats krijgen waarna hij alweer uit viel. Toen we de motorkap open deden kwam er rook uit, ook lekte de auto olie aan de onderkant. Inmiddels hadden we al een paar keer onze collega proberen te bereiken van wie we de auto hadden gehuurd, maar ze was aan het werk en nam dus niet op. Gelukkig heeft Elaine nog een kennis hier op het eiland wonen. Zij kon ons komen ophalen en naar ons appartement brengen. Nadat we een stuk hadden gelopen kwamen we de kennis van Elaine tegen die ons kwam ophalen. Even later kwam ook haar man bij ons appartement die met ons mee ging kijken naar een andere auto bij een autobedrijf. Na veel geregel was het ons gelukt een andere auto te huren. We hebben nu een Chevrolet Spark: een mooi klein handig autootje MET AIRCO! :D Omdat de auto nu alleen nog maar op Elaine haar naam staat ben ik niet verzekerd als ik er in ga rijden. Daarom brengt Elaine mij deze week naar het werk toe. Volgende week wordt ook mij naam erbij opgezet. (Dit kon niet in één keer aangezien je officieel meer moet betalen als je met z’n tweeën 1 auto wilt huren. Maar omdat de kennis van Elaine de manager van het autobedrijf kent, hoeven wij dit niet en wordt ik illegaal erbij opgezet volgende week :P).
Zooo hebben we dus al heel wat beleeelfd hier :P

Waar ik nog steeds niet aan kan wennen zijn de muggen hier :P Ondanks allerlei zalfjes en spraytjes wordt ik nog steeds helemaal lek geprikt; heb wel 50 muggenbulten op mn benen! :O Hooop binnenkort wat beters hier voor te vinden :P

Het kijken naar het huisje van onze huureigenaar afgelopen woensdag ging niet door. We kregen vlak voor de tijd een mail dat de vrouw waarmee we heen zouden kijken niet kon.. echt Arubanen om op het laatst af te zeggen... :P Maarja nu gaat Elaine maandagavond alleen heen kijken en maakt foto's aangezien ik dan moet werken.

Inmiddels ben ik ook druk met mn mama en papa aan het kijken naar een vliegticket en appartement voor hun :D Waarschijnlijk komen ze in de week van 14 november hier 2 weken naartoe! :D
Over een week komt mijn oude collega hier op vakantie :D Zij neemt nog wat spullen voor mij mee vanuit Nederland, die ik niet mee kon nemen aangezien ik maar 23 kilo mee mocht :P

Nou dit was weer een heeel verhaal ;)

Hoop jullie allemaal snel weer te spreken!

Kusjes Marissa


  • 11 September 2011 - 11:15

    Mnariska:

    He maris,

    Wat super om te lezen dat je het naar je zin hebt,

    Liefs mariska

  • 11 September 2011 - 14:40

    Kirsten:

    Wat een avonturen alweer ja ;) haha! Zo maak je nog es wat mee. De auto's worden daar zeker niet altijd even goed onderhouden als hier in Nederland, ofwel?

    Heb je ondertussen al een keer de tijd gehad om naar het strand te gaan? Of is dat nog niet gelukt? Hier regent het alweer na 1 mooi dagje dus geniet er maar van!

    Leuk dat je pa en ma al zo snel komen!
    Heel veel plezier verder en ik wacht alvast op je volgende reisverslag ;)

    xx

  • 11 September 2011 - 17:39

    Senna:

    ik mis je!

  • 11 September 2011 - 17:40

    Senna:

    was xxx jes vergeten!

  • 14 September 2011 - 19:02

    Laura:

    Hey Marissa!!

    Wat super leuk om je verhalen te lezen! En wat een gedoe met die auto! Hoop dat je daar komend jaar niet teveel gedonder mee krijgt! Nou heel veel plezier gewenst op Arrrruba!

    Liefs Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Ik ga een jaar werken in het ziekenhuis op Aruba. Mijn woonadres voor het komende jaar: Marissa Kloese Sunshine Apartments Appartement nr. 3 Bubali 86T Noord Aruba

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 43965

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: