18 Dagen op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu 18 Dagen op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

18 Dagen op Aruba

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

17 September 2011 | Aruba, Oranjestad

Hallo Lieve allemaal!

Hier dan eindelijk weer even een berichtje van mij.
Zoals elke week heb ik weer veel beleefd en weet ik niet waar ik moet beginnen met vertellen.

Zondagavond had ik bezoek.. Ik was tv aan het kijken en zo ineens zag ik een salamander aan m’n plafon zitten :O Gelukkig waren de jongens van de overburen er die hem hebben weggehaald met de swiffer :P

Zondagavond ben ik dan ook eindelijk een keer wezen stappen samen met Elaine en 2 vrienden van haar :D Dat was erg gezellig! Alleen jammer dat alles om 1 uur al dicht was, aangezien we er ook al niet zo vroeg waren omdat Elaine eerst moest werken ’s avonds. Nja hopelijk vanavond weer stappen, want ben vandaag en morgen vrij en ga morgenavond dan de nachtdienst in voor 5 nachten..

Maandagochtend ben ik naar het strand geweest met Elaine en haar 2 vrienden. Dat was ook echt weer genieten! En wat ook erg leuk was, was dat een paar Arubanen op het strand vroegen of we een kokosnoot wilden proberen. Speciaal voor ons sneden ze een aantal kokosnoten van de boom en maakten deze voor ons klaar :D Het smaakte toch niet zo vies als ik dacht :P Heel anders als de kokos die wij in Nederland kennen :P
Maandagavond had ik mijn eerste avonddienst. Dit was weer heel anders werken als overdag. En gaat ook heel anders als een avonddienst in Nederland. De collega’s werken hier veel samen, wat wel leuk is! :D

Dinsdag zijn we naar de Volksgezondheidsdienst geweest om onze officiële diploma’s te laten zien. En jaaa hoor.. we waren in één keer goed gereden en hadden géén autopech :P We beginnen de weg steeds meer te vinden hier :)
Maar wat maandag mee zat, zat woensdag weer tegen :P Toen zaten we om 6.50 uur al in het ziekenhuis bij de röntgenafdeling om een longfoto te laten maken (is verplicht voor de medische keuring). Na 45 minuten wachten was ik dan eindelijk aan de beurt, maar ik had mijn paspoort niet mee en deze hadden ze nodig.. dus moest ik een andere keer maar terug komen :S Dus dat moet deze week dan nog maar een keer gebeuren..

Woensdag was ik weer eens lekker een dagje vrij en ben ik naar het strand geweest :D Heb inmiddels al weer een mooi kleurtje gekregen :D

Verder hebben we nu geregeld dat we in dit appartementencomplex blijven wonen de rest van het jaar. Omdat deze appartementen van het ziekenhuis zijn waar Elaine en ik nu in zitten, moeten we wel naar een ander appartement verhuizen. De appartementen die de huureigenaar ons eerst had beloofd had ze alweer verzegd :S Nu is er in oktober hier maar 1 appartement vrij. Elaine en ik gaan dan eerst samen in 1 appartement wonen. Vanaf 30 oktober komt er nog een appartement vrij en zal ik daar naartoe verhuizen zodat we ieders weer een eigen plekje hebben. Wel fijn om elkaar te hebben, maar ook wel lekker om af en toe een plekje voor jezelf te hebben. Het appartement dat we nu krijgen is bijna hetzelfde als deze, alleen heeft een aparte slaapkamer, dus dat is wel fijn :D

Ik begin jullie wel steeds meer te missen in Nederland hoor ;)
Maar gelukkig heb ik msn en skype. Skype bijna elke dag wel even met mama :D
Ennn er zijn leuke vooruitzichten: papa en mama komen 12 tot 26 november naar Aruba :D Toen ik gisteren het adres ging opzoeken van het hotel dat ze op internet hadden gezien, kwam ik er achter dat dat hotel gewoon aan dezelfde weg staat als waar ik woon! :D Ik ben toen eens even rond gaan lopen, en inderdaad.. het hotel ligt 1 straat achter ons appartementencomplex! :D Het hotel zag er mooi uit! Dus toen heeft mama maar gelijk geboekt :D

Het is hier nog steeds boven de 30 graden elke dag! :D Vanmorgen hebben we voor het eerst deze week weer een regenbui gehad. Wanneer het hier regent staan de straten gelijk helemaal blank omdat ze hier geen putten ofzo hebben die het water afvoeren :P Maar nu schijnt de zon al weer :D
Straks maar weer lekker naar het strand :D

Zooo dat was alweer een heel verhaal.

Iedereen bedankt voor de leuke en lieve berichtjes! :D

Kusjes terug aan Senna ;)
En Anita, beterschap meid! Denk aan je!

Liefs Marissa

  • 18 September 2011 - 14:35

    Kirsten:

    Ha Maris!

    Dus je bent de eerste enge beesten al weer tegengekomen ;)? haha. Zat er a op te wachten! Prachtig ;)! Niet gegild toch? Zal ook allemaal wel wennen, straks vind je dat ongedierte in Nederland niet eens eng meer!

    Maar klinkt leuk al die verhalen! Ben nog steeds jaloers hoor haha. Vooral op je kleurtje! Ik ben al weer helemaal wit helaas :( en vandaag is het hier 12!!!! graden. Brrrr! Winterjas maar weer uit de kast geloof ik, heb vannacht zelfs over handschoenen gedroomd!

    Mooi vooruitzicht dat je pa en ma langs komen trouwens :)! Had nog ff gezocht op tickets maar die zijn wel echt heel duur! haha.

    Binnekort maar ff skypen!
    Heel veel plezier nog!
    En niet te zwart worden he ;)

    xx Kirsten

    ps. We missen je wel hoor hier!

  • 19 September 2011 - 15:41

    Kimberly Kloese:

    hee hee,

    leuk om te horen dat je het daar leuk hebt maar ik zal doodsbang zijn als ik die salamader daar had zitten,
    nou ja zit nu eindelijk weer op school hahaha en het is nu al pittig word niet goed van al dat huiswerk hahhaha heb jij allemaal al gehad wou wel ruilen met jou hahahah nou ja ik heb je msn niet meer heb nu een nieuwe dus moet je maar ff toevoegen als je tijd hebt , kimberly-kloese@hotmail.com :P dikke kuss kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Ik ga een jaar werken in het ziekenhuis op Aruba. Mijn woonadres voor het komende jaar: Marissa Kloese Sunshine Apartments Appartement nr. 3 Bubali 86T Noord Aruba

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 43961

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: