6 Weken op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu 6 Weken op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

6 Weken op Aruba

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

13 Oktober 2011 | Aruba, Oranjestad

Hallo lieve allemaal!

Hier dan eindelijk weer een verhaaltje van mij. Heb de afgelopen 2 weken weer zoveel beleefd dat ik weer niet weet waar ik moet beginnen.. De tijd gaat hier echt zo snel voorbij, zit nu alweer bijna 6 weken hier!
Ik beleef hier soms echt dingen die je in Nederland niet snel mee zal maken. Vorige week maandag ben ik bijvoorbeeld ’s avonds met Koen, Glen, Pascal, Lienke, Jeremy, Mart, Menno, Nina en Mandy naar een privéstrandje geweest om een kampvuurtje te maken. Echt bizar, zulke dingen zie je normaal alleen in films! :P

Vorige week zijn er ook weer een aantal nieuwe mensen hier komen wonen, waaronder ook 2 die in het ziekenhuis werken; Jens en Anne. Ze lopen hier allebei 6 weken stage als coassistent.
Vorige week donderdag nam Elaine mij, Jens en Anne mee naar weer een nieuw strandje (jaaa je hebt hier echt veel strandjes :P): ‘Malmok’, een privéstrandje waar bijna niemand komt :D Aan de kant van het water heb je hele grote rotsen, waar je onderdoor kunt zwemmen. Echt een mooi plekje om te snorkelen; super helder water waar je gewoon tussen de vissen in zwemt :D En aan de kant zitten allemaal kleine krabbetjes. Snorkelen en duiken heb ik hier nog niet gedaan, maar dat is ook echt een ‘must thing to do’ wat iedereen hier zegt :P Dus dat zal ik binnenkort ook zeker nog een keer gaan doen!

Inmiddels zijn Elaine en ik verhuisd naar een ander appartement. We wonen nu een maand samen in één appartementje, ook al hebben we elkaar de afgelopen 12 dagen nog niet veel gezien :P We hebben allebei steeds verschillende diensten; als de één dagdienst heeft, heeft de ander vaak avonddienst of andersom.

Vorig weekend was ik weer lekker vrij. Zaterdag was ik samen met Vera, Michelle, Francine en Pascal weer lekker een dagje naar Palm beach geweest. We hebben op het strand toen echt een aantal grappige foto’s gemaakt :P Vera wilde graag een keertje ingegraven worden in het zand haha :P Dus ik zei natuurlijk: ‘Dat kan geregeld worden!’ :P Nou… even later lag ik daar dan ook hoor, helemaal ingegraven in het zand :P Jullie moeten de foto’s maar eens even bewonderen dan kun je zien hoe zo’n lol we hebben gehad :P
Zaterdagavond was het natuurlijk weer tijd om te stappen met z’n allen! We gingen eerst naar Upstairs. Daar hadden ze gewoon een Mega Piraten Festijn haha! Daarna zijn we nog naar Confessions geweest. Was echt weer een machtig mooie avond!

Zondag was ook echt een super dag! ’s Ochtends heb ik geskyped met m’n lieve oma uit Klazienaveen :D Super leuk om haar weer even te zien! En net zoals m’n andere oma snapte ook zij er niks van :P
Haha, echt leuk om te zien! :D
Aan het eind van de ochtend ben ik toen samen met Vera, Francine, Liesbeth en Pascal naar de Spa geweest! Dat was echt genieten! We kregen eerst een massage van 50 minuten en konden daarna de hele dag chillen in het zwembad en in de sauna’s die erbij zaten. Vanaf het zwembad had je echt een super mooi uitzicht over de zee.

Helaas was het maandag weer tijd om te werken. Van maandag tot en met donderdag had ik vroege diensten. Donderdag na het werk hadden Vera, Lienke en ik zin om eens naar een zwembad te gaan in plaats van naar het strand. Maar aangezien je hier nergens een gewoon openbaar zwembad hebt, hadden we geen andere keus dan illegaal te gaan zwemmen in een zwembad bij een hotel. We zijn toen wezen zwemmen bij het ‘Radisson’ hotel. En echt……………….. dat was me toch een paradijsje daar! Mega grote zwembaden met daarom heen een soort van strandje aangelegd en allemaal lekkere ligbedjes en hangmatten! Echt suuuper mooi! ’s Avonds hebben we met z’n allen samen spaghetti gegeten :D En jaaaa je raad het nooit, maar ik had die spaghetti gewoon gemaakt samen met Vera en het smaakte ook nog :P Neeeee zo slecht is dat koken van mij nog niet eens zoals veel mensen denken :P

Afgelopen vrijdag waren Elaine en ik eindelijk weer een keer een dagje gezellig samen vrij. Toen zijn we eerst ’s ochtends samen in Oranjestad naar een Nederlandse kapper geweest :D Voordat we naar de kapper gingen moest ik nog even geld pinnen. Toen ik voor het pinautomaat stond zag ik al dat er weer zo’n eng beest voor vloog; een soort wesp maar dan veel groter. Toen ik weg wou lopen was het al te laat: ik was geprikt in m’n lip :S Dus toen zat ik even later met een zoembalip bij de kapper :P Gelukkig was het 2 dagen later alweer bijna weg en was het niet de tijgermug waardoor ik geprikt was, wat ik eerst dacht.. Dat is namelijk een mug hier waar je heel ziek van kunt worden; dengue noemen ze het hier; dan krijg je last van koorts, braken, diarree.. dus niet zo fijn :P Heb al een aantal mensen op de afdeling gehad die het hadden.
Verder zijn Elaine en ik vrijdag nog even langs de bank geweest en langs het autobedrijf waar we onze auto huren. We hebben nu eindelijk een Arubaanse bankrekening hier kunnen openen omdat we vorige week onze eerste cheque hebben gekregen! :D Echt heel vreemd is dat hier: bijna niemand heeft hier een bankrekening maar krijgen gewoon elke maand een cheque waarmee ze naar de bank kunnen gaan en hun loon contant krijgen! Die meid die bij de bank werkt zei dat Arubanen gewoon te lui zijn om een bankrekening te openen. Ook hebben ze hier gewoon internetbankieren! Maar ook daar doen de meeste Arubanen niet aan. Ze zijn hier wat dat betreft nog heel ouderwets!

Afgelopen weekend moest ik helaas ook werken; ik had dagdiensten. Zaterdag ben ik na het werk nog wel even lekker wezen zwemmen op Palm beach met Vera en Pascal. Echt lekker om na je werk nog even naar het strand te gaan! :D Hebben we ook nog gelijk even twee bruiloften bijgewoond daar :P Dat zie je hier ook heel veel; mensen die trouwen op het strand met zonsondergang. Was wel leuk om te zien!
Zondag was Elaine jarig! Zaterdagavond moest Elaine werken en had ik mooi de tijd om wat slingers en ballonnen te regelen en op te hangen in ons appartement. We hebben met z’n allen tot 24.00 uur gewacht en toen Elaine gefeliciteerd en met z’n allen taart gegeten. Een aantal mensen zijn daarna gaan stappen, maar omdat ik zondagochtend weer om 10 voor 7 moest werken kon ik helaas niet mee. Zondagavond ben ik wel wezen stappen naar Moomba beach! Dat was echt super leuk! Heb weer wat nieuwe mensen leren kennen; Luuk en Yannick, lopen hier stage als gymleraar.

Maandag en dinsdagavond had ik late diensten. Gelukkig was het toen lekker rustig op de afdeling. Gisteren en vandaag ben ik lekker vrij :D Gisteren ben ik de hele dag naar Palm beach geweest, weer mooi bijgekleurd :D
Gisteravond moest ik er dan echt aan geloven: ‘salsa dansen’. Salsa dansen is hier op het eiland echt in. Elaine vind het dan ook helemaal geweldig, maar de mensen die mij kennen weten wel dat ik niet zo’n type ben voor salsa dansen :P Maar Elaine had iedereen hier overgehaald om mee te gaan naar een gratis proefles salsa dansen, dus ik moest ook gewoon mee haha. Maar het was wel weer een gezellige avond! Volgens de dansleraar was ik een echte ‘jojo’ haha! :P

Nou dat was weer een heeel verhaal!
Hoop jullie allemaal snel weer te zien en spreken!

Groetjes vanuit Aruba!

Liefs Marissa

  • 13 Oktober 2011 - 20:03

    Jans,rita En De Kids:

    hoi marissa de groetjes van ons allemaal. we lezen jou reisverslagen met veel plezier. gelukkig bevalt het je goed nog veel plezier daar.
    doei doei

  • 19 Oktober 2011 - 07:37

    Karin Suelmann:

    Heee meid,

    Wat leuk om al die verhalen van je te lezen. Volgens mij heb je het prima naar je zin. Wat ik me nog afvroeg heb je ook je 06 en adres nog voor mij. haha want ja dan houden we nog beetje meer contact. Aangezien ik je nu niet meer zo vaak spreek. En toen je hier was ongeveer iedere dag sprak:$

    Doe kalm aan en hoop je in augustus september weer te zien laivurd.

    (K) Karin

  • 21 Oktober 2011 - 18:11

    Marissa:

    Heey :D

    Bedankt voor je berichtje!
    Heb het hier idd prima naar m'n zin ;)
    Mijn telefoonnummer hier is: +2975619593.
    Spreek je idd niet zo heel vaaak meer :(
    Maar binnenkort even met z'n allen skypen he! :D

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Ik ga een jaar werken in het ziekenhuis op Aruba. Mijn woonadres voor het komende jaar: Marissa Kloese Sunshine Apartments Appartement nr. 3 Bubali 86T Noord Aruba

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1138
Totaal aantal bezoekers 43955

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: