Al bijna 2 maand op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu Al bijna 2 maand op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

Al bijna 2 maand op Aruba!

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

27 Oktober 2011 | Aruba, Oranjestad

Bon nochi dushi's!

Hier weer even een reisverslagje van mij. Zat vorige week in de nachtdienst en was super rustig, dus had toen mooi tijd om een begin te maken aan een nieuw verslagje haha :P
Hier volgen de belevenissen vanaf 13 oktober tot aan vandaag (26 oktober) :P

Donderdagavond hadden Vera en ik zin om film te kijken. Elaine heeft allemaal dvd's van thuis meegenomen, dus konden mooi dvd van haar lenen :D Hebben toen samen 'Costa' gekeken op mijn laptop :D Was echt super leuk en gezellig!

Vrijdagavond werd ik uitgenodigd om bij Vera en Francine te komen eten, hebben toen Spaghetti gegeten :D Daarna ben ik de hele avond met Vera druk op zoek geweest om uit te zoeken hoe duur een weekendje Curaçao zou zijn. We kwamen namelijk op het idee om afgelopen weekend naar Curaçao te gaan. Ik was 4 dagen vrij, dus dat kon moooi! We hadden al grote plannen gemaakt; met dolfijnen zwemmen, op struisvogels rijden zoals in dat tv-programma ‘de Bachelor’ op Curaçao….. :P Echt super tof! Alleen kwam ik er later achter dat ik Aruba nog niet kan verlaten omdat ik mijn verblijfsvergunning nog niet heb :S Kom Aruba dan niet weer op als ik weg ga :S
Echt vet stom! Hele week gebeld en gedaan.. maar het was ons helaas niet gelukt om het te regelen :(

Vorige week zaterdagavond zijn we voor Lieke en Elaine hun verjaardagen met z’n allen uit eten geweest bij ‘Boekaloe’, een strandtentje op de pier bij Palm beach. Drie maal raden wat ik gegeten heb… pizzaaa natuurlijk, haha :P Was echt super lekker!
Daarna zijn we wezen stappen! Eerst een drankje gedronken bij Upstairs, toen naar Senor Frogs gegaan. Dat was ook echt super leuk! Ze deden daar allemaal spelletjes tussendoor :P Één keer zochten ze 3 jongens voor een spel :P Dus wij Pascal naar voren duwen :P Moest hij samen met nog 2 andere kerls bier drinken met zout, peper, tabasco en weet ik veel wat voor rommel er allemaal door :P Wie het het eerste op had gedronken had gewonnen :P En door ons goede aanmoedigen was Pascal nog eerste ook haha :D Daarna zochten ze 3 vrouwen voor een spel :P Lienke en Francine deden mee samen met een Arubaanse meid :P Moesten Lienke en Francine gewoon gaan dansen voor een homo :P Wie het beste danste had gewonnen en kreeg een gratis drankje :P Was echt super lol! :P Zijn weer leuke filmpjes gemaakt! :P
Om 10 voor 1 wouden de meesten al naar huis, maar Lienke, Michelle en ik natuurlijk niet :P
Wij zijn toen nog na Confession geweest en daarna nog naar café 080 :D Hebben daar nog even drankje gedronken met Luuk en Yanick. Was echt weer super gezellig!

Zondag hadden ik, Vera, Pascal, Jeremy, Francine, Liesbeth, Jimmer en Jeffrey 2 jeeps gehuurd.
Daarmee zijn we naar Natural park en Natural pool gereden. Was echt super leuk!
Maar de weg naar Natural pool was echt drama :P Nja je kunt het geeneens een weg noemen :P Was gewoon een berg vol met rotsblokken waar we over moesten rijden :P Werd dus toch niet voor niets gezegd dat je voorwielaandrijving nodig had om daar te komen en we daar niet konden komen met onze Chevrolet Spark :P
Toen we aankwamen bij Natural pool was iedereen misselijk en zaten zon beetje onder de blauwe plekken :P Waren blij dat we het overleefd hadden :P Maar toen moesten we nog terug…. Terugweg reden we niet een over het ‘normale’ pad, maar reden we gewoon rechtdoor over de rotsblokken naar boven :P Konden niet echt zien wat nou het ‘normale’ pad was en wat niet, dus dat zegt al genoeg over de weg :P
's Avonds heb ik samen met Vera pannenkoeken gebakken voor Liesbeth en haar broertje Jimmer. Ook toen waren mijn kookkunsten weer goed gekeurd :P

Zondag ging ik voor de 2e keer de nachtdienst in. Het waren rustige nachten. Maar net zoals de vorige keer kon ik overdag niet echt goed slapen. ’s Ochtends was ik rond 11 uur/ half 12 alweer wakker terwijl ik om half 8 in bed lag :P Sliep dan meestal ’s avonds na het eten nog maar even een paar uurtjes, anders was de nacht wel erg zwaar. Mja best lekker nachtdiensten zo als je niet zoveel slaapt :P Heb je ook nog wat aan je dag! :D Lekker naar het strand ’s middags of tijd om andere leuke dingen te doen :D Maandag met Vera wezen zwemmen bij Palm Beach, dinsdag wezen zwemmen bij Nicky beach met Lienke en Michelle :D
Maandag was Lienke ook nog jarig! Hebben toen ’s avonds met z’n allen nog gezellig met elkaar buiten gezeten donuts eten :D
Na het zwemmen dinsdag heb ik met Lienke en Michelle nog even gewinkeld in Oranjestad! :D Dat was echt gewoon mijn eerste keer winkelen in 7 weken :O Haha. Was wel even leuk! :D ’s Avonds gingen we met z’n allen naar de Mac :P Op dinsdag kun je hier namelijk bij de Mac een Big Mac menu krijgen voor maar 7 Gulden! Dat is gewoon iets van 3 Euro! Suuuper goedkoop dus! :D Daarom zijn waarschijnlijk al die Arubanen hier ook zo dik :P Dat fastfood is gewoon goedkoper dan dat je zelf moet koken :P

Donderdag kwam ik uit de nachtdienst en was toen 4 dagen vrij. Echt heeeeeeerlijk! Nog niet eerder zoveel dagen achter elkaar vrij gehad sinds ik hier op Aruba ben! Donderdagmiddag toen dan ook weer lekker naar het strand geweest. Haha neeeee dat strand verveeld nooit (A) 's Avonds nog met Vera de film 'Burlesque' op laptop gekeken. Was ook leuke film! :D

Vrijdag hebben we echt noodweer gehad! :O De planning was om ’s morgens eerst souvenirtjes te gaan kopen met Vera en daarna te gaan zwemmen bij Baby beach. Maar omdat Vera en ik de weg niet naar Baby Beach wisten hadden we maar besloten om met de rest gelijk mee te gaan naar Baby Beach en een andere keer souvenirtjes te gaan kopen. Maar toen begon het ineens enorm te plenzen en hield het niet meer op. Het leek wel of jullie in Nederland de regen hier naar toe hadden gestuurd :P Zo’n dag had ik hier nog niet eerder meegemaakt. Aan het eind van de middag was het toen toch eindelijk weer droog en besloten Francine, Lienke en ik om nog even te gaan winkelen bij Palmplaza. Eenmaal onderweg naar wat andere souvenirwinkeltjes begon het weer super hard te regenen. Na 15 minuten schuilen bij een super klein souvenirwinkeltje, waar we alle hoeken en gaten wel van gezien hadden, werd het eindelijk weer droog :P Echter was het buiten een zwembad geworden :O We liepen gewoon tot en met onze enkels in het water haha! :D Ze hebben hier bijna geen putten om het water af te voeren :P Dus dat was even een ander dagje dan dat we hier gewend zijn: een dag met meer regen dan zon :P Heb daarna de regen dan ook maar weer terug gestuurd naar Nederland! :P Zaterdag was het weer mooi weer! :D
Dat moest ook want dan zouden we met z’n allen naar Palm Island gaan. Palm Island is een eilandje vlakbij Aruba waar je een waterpark hebt, kunt snorkelen, op een bananeboot enz. kunt en de hele dag onbeperkt kunt eten en drinken. Maar eenmaal aangekomen bij het punt waar we op de boot moesten stappen en tickets konden kopen, hoorden we dat de zee vet ruw was en we niet mochten snorkelen en of we op de bananeboot mochten was ook nog maar de vraag, terwijl we wel dezelfde prijs moesten betalen voor de tickets. We besloten toen om maar een andere keer naar Palm Island te gaan, aangezien we ergens anders ook wel gratis op het strand konden liggen :P We zijn toen eerst met z’n allen langs een supermarkt gegaan om wat eten en drinken te halen en zijn toen door gereden naar Baby Beach. Hier was ik nog niet eerder geweest. Echt een super mooi strandje! Je kunt daar gewoon ongeveer wel 20 meter de zee in lopen en dan komt het water nog steeds maar tot je knieën. Ja niet alleen bij mij, maar ook bij Vera de kleinste van ons allen :P Ook een voordeel van Baby Beach: je wordt er suuper snel bruin! :D offf je verbrand haha :P Ik was dit keer voor het eerst de enige die niet verbrand was haha! :D Had wel weer geleerd van vorige week nadat ik de blaren op m’n lichaam had staan en er daarna weer uit zag als een gevlekte koe :P Echt al m’n vel liet los :O Kan toen weer helemaal opnieuw beginnen met bruin worden :O Mja zoals iedereen hier zegt: ik heb nog genoeg tijd om bij te kleuren :P Inmiddels alweer iets bijgekleurd gelukkig :P

Zaterdagavond was het natuurlijk weer tijd om te stappen! We zijn eerst naar Senor Frogs geweest en daarna naar Cafe 080. Was weer errug gezellig!

Zondagmiddag ben ik nog even wezen zwemmen bij Palm beach met Vera, Francine, Pascal en Lienke.
Jullie raden nooit wat Vera, Lienke en ik aan het eind van de middag hebben gedaan……….: HARDLOPEN! Jaja voor het eerst op het eiland dat we naast zwemmen iets sportiefs doen :P We gingen een paar rondjes hier door de bouw bij het appartementencomplex. Viel wel even weer tegen :P Was natuurlijk super heet en hier zijn het in de bouw allemaal zandpaden met kleine steentjes, niet echt fijn om te lopen. Maar het is de bedoeling om nu ongeveer 2 keer per week te gaan hardlopen! Moeten toch een beetje onze conditie hier op peil houden hè :P
Na het hardlopen was het tijd om afscheid te nemen van Jimmer, het broertje van Liesbeth die hier 10 dagen was geweest, ging weer naar huis…

Zondagavond hadden we het afscheidsfeestje van Francine. We zouden weer met z’n allen uit eten gaan naar ‘de Boegaloe’. Maar toen we daar kwamen zat alles al vol dus zijn toen maar naar ‘Casa tua’ gegaan, een pizzeria :D Was ook lekker! Daarna hebben we nog een lekkere Mac Flurry gehaald bij de Mac Donalds en hebben nog gezellig met z’n allen een poosje buiten gezeten borrelen bij het appartementencomplex. Francine is de eerste die ons hier heeft verlaten maandag. Over 2 weken gaan Vera en Jeremy ook al weg :( Echt jammer, super gezellig met hun! Mja niets aan te doen..
Gelukkig hoef ik nog lang niet naar huis! Heb het hier nog steeds zoals jullie wel horen enorm naar m’n zin en kom in een week gewoon tijd te kort haha.
In het ziekenhuis bevalt ook nog steeds goed!
Ben hier al helemaal geïntegreerd :D Leuke collega's!
Probeer ook steeds meer Papiaments te leren. Heb laatste tijd best veel patiënten die ook Nederlands spreken. Vraag dan heel vaak aan een patiënt: ‘Hoe zeg je dat in het Papiaments?’ haha :P Echt leuk om te leren! Heb vandaag een boekje Papiaments gekocht dus kan nu mooi aan de studie! :D Hoop ook echt dat we de cursus binnenkort nog krijgen!
Ze doen hier in het ziekenhuis ook echt leuke dingen soms. Zo is de collega die ons heeft opgehaald van het vliegveld toen we hier kwamen bezig met het plan om met een patiënt te gaan zwemmen met dolfijnen op Curaçao! Er ligt een jongen bij ons op de afdeling die al meer dan 7 jaar in het ziekenhuis ligt. Hij heeft een auto-ongeluk gehad en is nu helemaal verlamd/kan niets zelf, zelfs niet praten. Hij krijgt bijna nooit bezoek, echt zieilg. Collega is laatst met hem wezen zwemmen voor het eerst in de zee om te kijken hoe hij reageert op water voordat hij naar Curaçao gaat. Hij werd door een ambulance opgehaald, echt super tof! En hij reageerde heel goed op het water, was na een tijdje helemaal ontspannen! Jaa dat zijn erg leuke dingen om te zien!

Verder vind ik het natuurlijk ook super leuk om jullie uit Nederland soms weer eens te spreken! Afgelopen week voor het eerst met Anita geskyped! Was erg leuk en goed om haar weer te zien nadat ze een maand in het ziekenhuis heeft gelegen :( Blij om te horen dat het nu weer de goede kant op gaat! Ook heb ik vorige week met m'n buurmeisje en buurjongetje Senna en Kaja geskyped! Ze waren echt verbaaasd mij in de computer te zien haha! Maar was echt suuuper leuk! :D

Wat anders leuks wat ik nog gedaan heb vandaag is de bioscoop! Ben vanavond met Vera en Lienke naar Footloos geweest! Echt een suuuuper leuke film! En kon hem nog volgen ook in het Engels met Spaanse ondertiteling haha vond ik wel knap van mezelf! :P
Morgen weer lekker een dagje vrij na 3 dagdiensten gewerkt te hebben. Hebben morgen weer een verjaardag! :D Pascal is jarig! :D Gaan morgenavond met z’n allen barbecueën op het strand! :D
En dit weekend is Heloween! Echt suuper groot feest hier! Wordt hier net gevierd als carnaval in Nederland zo’n beetje! Iedereen gaat verkleed! Nog weer een leuk vooruitzicht voor deze week dus! :D

Nou dit was weer een heel verhaal! Zal nu zo maar weer eens gaan slapen, morgen Elaine vroeg naar het werk brengen.
Hoop jullie snel weer te spreken!

Kumindá for di Aruba! (groetjes uit Aruba)

Sunchi (kusjes) Marissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Ik ga een jaar werken in het ziekenhuis op Aruba. Mijn woonadres voor het komende jaar: Marissa Kloese Sunshine Apartments Appartement nr. 3 Bubali 86T Noord Aruba

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 43964

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: