2 maand op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu 2 maand op Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marissa Kloese - WaarBenJij.nu

2 maand op Aruba

Door: marissakloese

Blijf op de hoogte en volg Marissa

19 November 2011 | Aruba, Oranjestad

Hallo lieve allemaal!

Hier eindelijk weer een reisverslag vanuit Aruba! Ik looop een beetje achter :P Dit reisverslag had ik 2 weken geleden al getypt maar internet deed het steeds niet bij Sunshine dus vandaar dat ik hem nu pas plaats :P Ik zal deze week een reisverslag plaatsen van de afgelopen week ;) Mn pa en ma zijn inmiddels op Aruba dus deze week ook alweer heel wat beleefd :D Het reisverslag hieronder is dus nog van 2 weken geleden:

Het was een zeer bijzondere week. We wisten namelijk dat de Koninklijke familie vanuit Nederland op bezoek zou komen op Aruba, maar wanneer ze precies aan zou komen wist niemand. Echt een hele happening was dat hier op het eiland, het hele eiland was versierd met oranje en Nederlandse vlaggen! Donderdag was Pascal jarig en zouden we ’s avonds met z’n allen gaan barbecueën op het strand. Ik was donderdag vrij en had daardoor ’s morgens mooi de tijd om met Pascal en Pim mee te rijden naar de Pricemarkt (Pim is de broer van Pascal, die was hier een weekje op vakantie :D), een winkel net zoals de Sligro en Macro in Nederland. Toen we op weg waren naar de Pricemarkt zagen we overal politie staan. Ik zei gelijk tegen Pascal en Pim dat vast en zeker de koningin op weg was hier naar toe. Overal stonden mensen langs de kant van de weg. Pascal kwam met het idee om even langs het vliegveld te rijden. Toen we voor de stoplichten bij het vliegveld stonden zagen we ineens allemaal politie op motors aankomen rijden! Bij de stoplichten was het super druk en moesten we toch wachten dus we zijn toen maar uit de auto gestapt en in het midden op de weg gaan staan. En jaaaa hoor achter de motors met polities reden een paar dikke auto’s met daarin Koningin Beatrix, Prins Willem-Alexander en Maxima. Toen we naar hun zwaaiden zwaaiden ze nog terug ook! Haha echt zo grappig! Nooit zie je de koningin, en nu ben je op Aruba en kom je haar gewoon tegen! :P
Nadat we bij de Pricemarkt boodschappen hadden gedaan en deze naar huis hadden gebracht ben ik nog met de gebroeders Pruim naar Palm beach geweest om even lekker een frisse duik te nemen!
’s Avonds hebben we Pascals verjaardag op het strand gevierd met een barbecue. Echt suuuper leuk en bijzonder om te barbecueën op het strand! Dat doe je in Nederland natuurlijk niet elke dag :D

Vrijdagochtend gingen Pascal, Pim, Jeremy, Vera en ik naar Oranjestad om te winkelen en hoopten ook de koningin hier nog even te spotten :P Vera en ik waren bij wat souvenirwinkeltjes aan het kijken toen we ineens allemaal muziek hoorden. Wij dachten natuurlijk meteen dat de koningin dat zou zijn. We zijn daarom toen gelijk de brug over gelopen richting het parlementsgebouw. Daar stonden allemaal polities, mensen en kinderen in een rij met allemaal Nederlandse vlaggetjes in de hand. Na een half uur wachten kwam toen eindelijk de koningin, Willem-Alexander en Maxima naar buiten, haha. We stonden echt super dichtbij haar, zo dichtbij kom je in Nederland niet bij de koningin! :P Nadat de koningin weg was zijn we nog even met z’n allen naar de Starbucks geweest om wat te drinken. Daar zat NOS-presentratice Astrid Kerseboom ook op een bankje haha :P Jaaaa, zo zie je nog eens wat mensen hier :P
Vrijdag-, zaterdag- en zondagavond moest ik helaas werken.

Zaterdagochtend heb ik mijn eerste duikles gehad samen met Pascal, Vera en Pim! Was echt suuper tof! We kregen eerst een hele uitleg met allemaal theorie over het duiken en daarna mochten we dan eindelijk het duikpak aantrekken en het water in gaan! We deden eerst wat kleine oefeningetjes, bijvoorbeeld wat je moet doen als er water in je duikbril zit. Daarna gingen we de echte duik maken! We hebben tot 12 meter diep gedoken! Echt suuper gaaf! Onder water is echt een hele andere wereld. Suuper veel verschillende kleuren vissen gezien, zeesterren, rif en we zijn ook bij een wrakschip geweest! Ook zagen we een Murene, echt een hele aparte vis! Heb wel een mooie foto er van, die zal ik er zo ook even opzetten. Onze duikinstructuur maakte allemaal foto’s van ons onder water, echt gaaf! Misschien dat ik binnenkort met Pascal m’n Padi hier ga halen :D

Zaterdagavond moest ik werken. ’s Avonds was het Halloween. Echt een suuper groot feest hier op Aruba! Net als carnaval in Nederland gaat iedereen verkleed. Toen ik terug kwam van het werk lagen echter de meeste mensen hier al op bed. Dat was wel jammer! Ik ben toen nog met Lienke mee geweest Michelle ophalen van haar werk en zijn toen daarna met z’n drieën nog een drankje wezen drinken bij café 080.

Zondag ben ik aan het begin van de middag nog even met Vera wezen zwemmen bij Palm beach. ’s Avonds moest ik weer werken en daarna zijn we nog met z’n allen naar Moomba geweest. Die avond kwam ook een nieuwe Nederlandse collega aan hier op Aruba, Liz. Liz blijft ook voor een jaar hier en verblijft ook bij Sunshine :D Ze komt ook bij mij op de afdeling te werken. Super leuk! :D

Maandag was ik weer eens lekker een dagje vrij :D ’s Ochtends kreeg ik de sleutel van m’n nieuwe appartement. Ik ben toen meteen mijn spullen gaan verhuizen. Echt heerlijk om weer een appartement voor mij alleen te hebben :D Het appartement bevalt goed, is nog groter dan de appartementen waar ik hiervoor in zat :D Had alleen niet zulke lekkere matrassen. Bij Elaine hadden we twee super dikke matrassen en hier zaten van die dunne plastic matrassen in. Maar Vera en Jeremy gingen donderdag weg en hadden wel van die dikke matrassen dus mocht ik die hebben! :D
Nu helemaal tevreden dus! :P
Maandagavond heb ik gezellig bij Vera spaghetti gegeten :D

Dinsdagochtend moest ik weer werken. Dit was Liz haar eerste dagje. Ze ging met mij mee naar het werk. Na het werk heb ik haar de mooie blauwe zee en witte stranden laten zien!
Woensdagochtend was het ook weer tijd om te werken. ’s Avonds hielden Vera en Jeremy hun afscheidsfeestje. We zijn uit eten geweest naar Casa Tua in Oranjestad. Heb daar weer een heerlijke pizza gegeten :P Was super gezellig! Alleen beetje jammer dat er een vrouw te zingen was die je aan de andere kant van het eiland nog kon horen, zo hard :P
Donderdagochtend was het helaas tijd om afscheid te nemen van Vera en Jeremy :( Ze zijn weer terug naar Nederland :( Ik bracht hun ’s ochtends naar het vliegveld nadat we eerst om 5 uur met de matrassen over straat liepen om deze te wisselen :P Echt jammer dat hun weg zijn! Mis nu al die lekkere spaghetti en pannenkoeken bakken met Vera wat ons altijd wel goed lukte en onze buren niet, haha (A) Eén keer werd er voor ons pannenkoeken gebakken maar je kon niet echt zeggen dat het pannenkoeken waren :P Uiteindelijk hebben we toen maar wat eten gehaald :P Maar Vera en ik hadden altijd suuuper goeie pannenkoeken! Haha :D

Donderdag en vrijdagavond moest ik werken en het weekend was ik vrij. Volgend weekend komen m’n pa en ma hier al! Echt leuk, kan ik ze eindelijk laten zien hoe mooi het hier is! :D En dan krijg ik al m’n spulletjes :D Geloof dat m’n ma alleen wel al een hele koffer met spullen voor mij heeft haha :D

Zaterdag ben ik eerst met Pascal, Jeffrey en Liz naar de sportschool geweest om wat informatie te halen. Daarna zijn we nog naar een super grote supermarkt/bouwmarkt geweest en nog op een marktje wezen kijken. ’s Middags ben ik met Liz naar Arashi beach geweest, een strandje waar je heel mooi kunt snorkelen :D Aan het eind van de middag heb ik samen met Pascal, Liesbeth, Jeffrey en Liz de hooiberg voor de 2e keer beklommen! :D Daarna hebben we met z’n allen patat gegeten en ’s avonds zijn we met z’n vijfen wezen stappen! Eerst naar Senor Frogs en toen naar Confessions. Dat was weer erggggg leuk! Om 3 uur gingen we terug naar huis, maar we lagen uiteindelijk pas om 5 uur op bed haha :D Kortom: was weer te gezellig! :D

Zondag ben ik met Pascal en Liz wezen zwemmen bij Palm beach. ’s Avonds ging ik weer de nachtdienst in :D Tot nu toe wel weer rustige nachten gehad :D ’s Middags steeds lekker zwemmen :D En sinds deze week zijn Pascal en ik erg sportief bezig! We zijn maandag naar de sportschool geweest :D Was echt lekker om weer een keertje echt wat nuttigs te doen :P Vrijdag gaan we weer, vandaag nog weer de hooiberg beklimmen, dus nu wel goed bezig hier :P
Verder heb ik vorige week nog geskyped met Kirsten, Kiki en Milou! Was echt lachen met z’n allen in 1 gesprek :P echt een kakelgesprek zoals dat in Nederland ook altijd met ons gaat haha :P Was wel leuk om hun weer eens allemaal te spreken :D

Nou dit was weer een heeel verhaal! :D
Hoop jullie allemaal snel weer te spreken!

Liefs Marissa




  • 19 November 2011 - 21:17

    Vera:

    Hee Maris!

    Superleuk verhaal! Werd ook wel eens tijd, zit al eeuwen te wachten op een verhaal van jou! Die spaghetti en pannenkoeken waren goed he!? Yeah! Lekkerssss...
    The good old days...Jammer dat ik er niet meer bij ben, maar echt superleuk jou zo te blijven volgen!

    Veel liefs, I miss you!

    Vera

  • 19 November 2011 - 22:05

    Marissa:

    Haha jaaaa sorry dat het zo lang duuurde Vera :$
    Jaaaaa misss die lekkere spaghetti en pannekoeken van ons wel hooor!
    En jouuu natuurlijk ook!
    Echt jammer dat je er niet meer bent! :(
    Leuk dat je me nog volgt :D
    Moeten snel even keeertje skypen!

    xx

  • 21 November 2011 - 12:47

    Laura:

    Hoi Marissa,
    Leuk om je verhalen steeds telezen. Jij vermaakt je daar wel zo te merken en wat beleef je steeds veel zeg!
    Hoorde ook van Fenny dat je het daar goed naar je zin hebt. Wel een heel verschil zeg een ziekenhuis in Ned of op Aruba.
    Nou geniet nog maar van alles want er zijn alweer 2 maand om, wat gaat dat snel zeg!
    Groetjes

  • 21 November 2011 - 21:38

    Marissa:

    Heeey Laura :D

    Leuk dat je een berichtje stuurd :D
    Heb het hier zeker naar mn zin! :D
    Tijd gaat hier idd suuuper snel voorbij.. Over 9 dagen zit ik hier alweer 3 maand..
    Mn ouders zijn nu hier 2 weken op vakantie, ook leuk om hun alles hier te laten zien :D
    Jij ook nog leuke vakantie in Kos gehad?
    Groetjes aan iedereen op B4 uit Aruba!

  • 30 November 2011 - 01:36

    Sanne:

    Hee Maris!
    Uiteraard volg ik nog steeds je verhalen wat super dat je het daar naar je zin hebt! En inderdaad de tijd gaat erg snel, alweer 2 maanden!
    Veel plezier nog en samen met je ouders!
    Hier verder alles oke, weinig nieuws eigenlijk hihi!
    Tot snel!
    Liefs Sanne (B4)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Ik ga een jaar werken in het ziekenhuis op Aruba. Mijn woonadres voor het komende jaar: Marissa Kloese Sunshine Apartments Appartement nr. 3 Bubali 86T Noord Aruba

Actief sinds 16 Aug. 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 43960

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2011 - 17 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: